Gå til innhold

Klær til babyen på sykehuset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye og hva slags klær trenger man ha med til babyen på sykehuset? Det er jo ganske varmt i juli, og jeg er litt usikker på hvor mye klær han trenger.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen låner klær på sykehuset, i alle fall body og truse. Kommer vel til å ta med en bukse og noen sokker i tillegg til hentesettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på dette jeg også. Har ikke lyst til at babyen min skal låne på sykehuset, selv om de KAN det. Nå har jeg handlet så mye babytøy og gleder meg så mye til hun kommer, at jeg er rimelig sikker på at jeg da ønsker at hun skal ha på egne fine klær, ikke låneklærne på sykehuset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte stort sett "fangedraktene" på sykehuset forrige gang, deilig myke og utvaskede for den lille! Kommer til å gjøre det nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt et hentesett i tynn bomull, sparkebukse og en liten tilhørende jakke. Ellers tar jeg med 2-3 body i ulike str, sokker og muligens en tynn strikkejakke i ull, lue i ull og silke blanding og lange ull sokker til vi reiser hjem. Om jeg blir å bruke det er en annen sak, kommer jo veldig ann på hvor varmt det er, men ull regulerer jo kroppstemp så det gjør jo ingenting å ha på det det selv om det er juli..

Siden jeg er førstegangs har jeg heller med for mye enn for lite :)

 

Jo og kanskje en pysjamas til sykehuset :)

 

men hva jeg skal ta med til meg selv er verre... aner jo ikke hva jeg kommer inn i, men vil jo heller ikke kle på meg en gravid bukse når jeg endelig har blitt kvitt den store magen (det meste av den iallefall)

 

hva tar dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg selv, hadde jeg med en gravidbukse som passa best i midten av svangerskapet, med ikke så stor mage + en gravidbukse som var enkel å stille i forhold til magen. Løse topper. Evt. noe som ikke er så stramt over rumpa, for å skjule bleier/store bind... Magen blir som regel ikke borte i løpet av de første dagene.... Den blir bare myk :)

 

Til babyen brukte vi sykehusklærne første gangen. Lurt å ha med f.eks. tynt, deilig ullsett + evt. jakke + lue + evt. lett teppe til hjemturen. Nyfødte bør alltid ha lue (gjerne tynn ull) over ørene.

 

Hvis bomull, går det jo an å ha kortermet + langermet body, alt etter været, lue + evt. sparkebukse, jakke og teppe. Så er man sikret uansett vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det holder som regel med et par bodyer, en bukse og sokker, kanskje en pysjamas.

Når dere skal dra ville jeg tatt med en genser/ liten jakke og lue i tillegg til et teppe. Men det er jo forskjell på hvor man bor i Norges land selvfølgelig.

Uansett tar ikke babyklær noe plass.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje litt dum nå, men kan noen forklare hvorfor flere skriver at de skal ha med litt klær og hentesett. Er ikke det det samme? Lue, body, bukse, sokker, en genser og ett ullteppe. Kan egentlig ikke forstå hvorfor man skulle trenge mer. Jeg bor nærme sykehuset da.... og så er det østlandet i juli, blir garantert ikke minus grader akkurat. Er mer bekymret for at det skal bli for varmt for den lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...