Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Jeg er sykepleier og er tatt ut i streik. Jeg skjemmes! Hvis man tenker på den økonomiske situasjonen ellers i Europa syns jeg det er en stor skam! Kommer ikke til å komme noe utav det heller. Det blir tvungen lønnsnemd med enda dårligere betingelser enn de som Sykepleierforbundet avslo! Vurderer å melde meg ut..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Dette er sikkert dumme spørsmål men MÅ alle sykepleiere som er medlemmer i sykepleierforbundet ut i streik? Om du melder deg ut, slipper du å streike da? Sykt om dere får dårligere vilkår pga. at dem avslo. Hva trenger dere dem til da? Hvor mye betaler du for å være medlem?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Nei alle må ikke ut i streik, de plukker ut enkeltpersoner. Og jeg er da tilfeldigvis en av de "heldige"..:/ Slipper nok å streike denne gangen hvis jeg melder meg ut, men da slipper jeg en eventuell neste gang ihvertfall! Ja hva trenger vi dem til? De lover gull og grønne skoger og ingenting skjer!! De har kjempet for de samme i flere tiår uten å oppnå en dritt! Husker ikke nøyaktig hva jeg betaler, blir trekt direkte fra lønnen, men ca 5000 i året eller deromkring
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Nei, det er jo helt teit det de streiker om også. Likelønn og greier. For no vås...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Annie 17:28 skjønner jo at det var ganske ironisk.. Klart det er viktig med likelønn, men det er jo ikke det som er poenget. Dette er ikke måten å oppnå det på! I helsevesenet har man nemlig i praksis ikke streikerett, for med en gang streiken trappes opp så det begynner å merkes, da blir det tvungen lønnsnemd fordi det er fare for liv og helse..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Jeg skjønner hva du mener HI. Jeg er lærer og ble tatt ut i streik fra i går. Syns rett og slett også det er litt flaut å streike når man tross alt fikk et ganske bra tilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå