Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Ja, jeg vet at de ikke skal være i direkte sollys. Men det er jo fortsatt uv stråler, også i skyggen. Mener å ha hørt at babyer under 1 år ikke skal ha solkrem?? Men så har jeg flere venninner som bruker solkrem på babyene sine! what to do?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Snuppa får solkrem, ho er 11 mnd. Og jeg klarer ikke holde ho unna sola, ho er litt for aktiv til det =)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Dette lurer jeg også på. På solkremen min står det: skal ikke brukes på barn under 6mnd...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Jeg brukte aldri solkrem på gutten min sommeren han var rundt 3 mnd. Holdt han i skyggen. Han var like blek på slutten av sommeren :-) . Jeg tror ikke de har noe vondt av indirekte stråler. Tror det er mye verre stoffer i solkrem som ikke er bra for de små. Tenker meg fortsatt om om det er "mye nok" sol til at det er nødvendig med solkrem, synes egentlig de bruker det for mye i barnehagen. Har "arvet" disse meningene fra en kreftlege.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Hør med de ansatte på apoteket, det finnes solkremer som ikke trekker inn i huden. Solkremer inneholder veldig mye kjemisk dritt som trekker inn i huden, på et lite spedbarn kan det bli mye "gift" som trekkes inn derfor anbefales ikke solkrem til de minste. Jeg har ikke brukt solkrem når ungene mine har vært babyer, de har ikke blitt brent i skyggen. Har brukt solhatt når vi har bært til og fra bil osv. Men i fjor hadde jeg en solkrem til minstejenta som var beregnet på de minste, den trakk overhodet ikke inn i huden men lå som et skjold utenpå. Jeg synes det var helt pyton, ungen var jo helt klissete å ta på helt til jeg fikk vasket armene hennes med såpe... Brukte den bare en eneste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå