Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, lover å ikke skrive mer i dag etter alle mine innlegg, hehehe.

Men jeg lurer på om noen vet hvor jeg får tak i pusttemonitor til babyen? Og evt pris? Og kanskje erfaringer?

Har litt hetta for det da, jeg selv sluttet å puste flere ganger gjennom de første månedene da jeg var født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg kun brukt på nyfødtintensiven, så jeg ville spurt helsesøster/jordmor om de visst noe, evt ringt hjelpemiddelsentralen i kommunen og spurt om lån. Det er jo ikke noe du trenger å eie, akkurat...

Skrevet

jeg sluttet også og puste når jeg var liten..

oppdaterer du da du har 'funnet' det, eller funnet ut hvordan du gjør det med baby..

Skrevet

Hjelp!! Er dette vanlig?? Slutter babyer å puste bare sånn plutselig??

Skrevet

Det skal jeg gjøre sommerbarn.

Jeg ser de har slike til salgs (googlet det), men det er dyrt 1700kr. Tror jeg får låne det, for de vet ikke om barnet kommer til å få samme sykdom som jeg hadde da jeg var liten og det er ingen som kan finne det ut så tidlig.

Men lover å si fra.

Og Nena, det er mer med tanke på krybbedød, og forebygge dette i en viss grad. Min baby kan desverre være i risikosonen tror de, men ingen som helt vet

Skrevet

Ethienne: Huff så ille! Får man beskjed om det på sykehuset i så fall? Lykke til! Håper din bebi IKKE er i risikogruppen.

Skrevet

Du får kjøpt de til 1700kr på nettet. Selv har jeg barn i magen med 98% sikkerhet for hjertefeil, og spurte hjelpemiddelsentralen om dette. Da hun hadde undersøkt sa hun at enten hjertespesialisten eller barneoverlegen måtte søke spesifikt om dette, da dette var så spesielt hjelpemiddel at de i kommunen ikke får lov å søke det for deg. Så enten må du punge ut selv, ellers må du få overlegen på sykehuset til å søke om det som hjelpemiddel. Men da kreves det ofte at det har blitt påvist etter fødsel at det er en risiko for at barnet kan slutte å puste.

De finnes mange varianter av pustemonitor, men en av de mest brukte er Babysense II.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...