Gå til innhold

søtsug..


scoobydo

Anbefalte innlegg

Har dei siste dagane hatt et enormt sug etter sjokolade... hjelpe lite at kvar gang eg logga meg inn på BIM så er det første eg ser reklame for bergene melkesjokolade :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe ! godt poeng ! Merkelig at den reklamen må surre og gå her hele tiden. Hørte nettopp om ei som "var nødt" å spise en marispangris med sjokolade hver dag hele svangerskapet .... og det gikk helt fint både med henne og barnet. L i t t søtsaker kan man vel unne seg , bare det ikke blir veeeldig mye og hveeeer dag. JM foreslo litt frukt og gjerne korn og havregryn som erstatning ... ikke på langt nær like godt, men går jo an å prøve ... men nå er det jo helg så da er alt lov ;) God Helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner problemet med søtsuget.. hadde lang tid hvor eg ikke hadde lyst på søte ting i det hele tatt..men nå...det er helt forferdelig.. men jobber hardt for å stå i mot.. har heller ikke hjulpet at svigermor var på besøk i pinsa å kjøpte inn masse kaker å gotterier...så klarer ikke helt å la vær..

 

Men den reklamen burde ikke hvert her inne... de er jo alle andre steder og...så fristelsene er store nok fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE lyst på sjokolade (tanken på det er nesten æsj - har vært sånn hele sv.skapet med unntak ev en enkeltstående knekkebrød med nugatti-uke) men MÅ ha bitre, syrlige og salte ting. Nå spiser jeg på en stoooor skål tyrkisk yoghurt med honning og hakkede mandler, nam! Drømmer om pommes frites, rødt kjøtt, øl (!) og sylteagurker... Tror jaggu meg det blir hamburger til middag i morgen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) har og dilla på fersk ananas, har ete nesten en heil i dag :S Ellers er det taco som er den o store tingen her i gården.. sambo er litt lei ja!!

 

Du får drikke clausthaler hjertelyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia scoobydo:) ser du skrive dialekt!:) e du i fra rogaland?

 

eg har et enormt søtsug for tiå! men alt aent går o ner.. spise heila tiå, men eg har kje lagt på meg noe ennå, så det gjør meg ingenting!:) så lenge eg kje holde på sånn kvar dag resten av svangerskapet:p har heldigvis kje fått dillå på no spesiell matt denna gong heller, men om eg får lust på noe, så MÅ eg ha det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde en fin periode jeg også der jeg hadde utrolig lite lyst på sjokolade, men nå er det over... men har uansett mer lyst på salte ting som potetgull...sukk.... blir mye av det i helgene, men holder meg unna ellers...såvidt det er ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Sjekk jernnivået ditt. Ofte er det mangel på jern eller andre sporstoffer som utløser de største utskeielsene. Spesielt merker jeg sammenhengen mellom jern og sjokolade/potetgull. Slår ikke etter slike ting ellers, men når lagrene faller øker lysten. (Og kiloene med den, sukk...) Ekstra ille nå som jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann - det hjelper. Søtsug kan ofte være et tegn på at man er svakt dehydrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt fasinerende når jeg leste at du hadde fått dilla på fersk ananas. Det har jeg også, å taco er en fiiin ting. Nam :)

 

Samboeren min liker ikke det noe spesielt. Men nå lager han det til meg nesten hver lørdag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...