Gå til innhold

Har vært hos legen og fått endelig dom... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

for de som gadd å lese mitt laaaange syte innlegg i går..

Tuusen takk for tilbakemedlinger.. =) Slapper litt bedre av nå..

Ble sykemeldt 100% igjen i dag etter hele 1 dag på jobb! pga av truende prematur fødsel... Fikk beskjed om å ta det veldig med ro, ligge mye og ikke løfte og sånne ting..

Det var vist IKKE greit at hun hadde sunket og festet seg så tidlig, men siden jeg enda hadde lengde på livmorhalsen så var det ikke kritisk..

Har jo lest andre her inne som ungen har festet seg tidlig... så da må det nok være at dette skjedde så fort (iløpet av 3 dager) Samtidig som jeg hadde rier...

jaja ikke noe å gjøre med dette, får bare legge meg ned å ruge..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, godt du ble sykemeldt! Det har så mye å si å få gå litt lenger enn 28 uker! Om du kommer deg til uke 34/35 så stopper de ikke fødsel lenger..Det var mitt store mål da de stoppet mine rier. Nå har jeg til og med klart å passere det målet:)

Ønsker deg masse lykke til! Håper det går bra for deg!

Skrevet

Ja er virkelig ikke klar for å føde for tidlig.. er jo ikke bare mamma til babyen i magen.. lillegutt trenger også mammaen sin hjemme.

Iflg legen var 1ste delmål 32 uker.. så 34 og helst 36.. ;) så da er det bare å ta en dag om gangen. Men det er veldig vanskelig å stille seg om på denne situasjonen.. føler meg ikke syk nok til å ligge , var så mye jeg skulle ha gjort. Og vi skulle ha reist til dyreparken om noen uker og kansje sommerland også før jeg fødte... alt er liksom snudd på hodet..

Ringte forresten SUS i dag ang den prøven.. ;) var vist normale funn.. og urinen var også helt fin i dag.. så da var det visst ikke noe som kan behandles...

Skrevet

så godt du slapp unna bakterier/virus:)

Forstår godt det er noe å stille seg om på. Jeg har lillegutt hjemme om dagene, ikke i barnehage, og syntes det var sykt tøft å prøve å gjøre ting "riktig" for ham samtidig som jeg skulle ta hensyn til meg selv om formen min.

Jeg slipper jo heldigvis å ligge, siden jeg hadde kommet såpass mye lenger ift termin da mine rier kom, men det er jammen ikke bare bare alltid likevel.

Du får prøve å tenke at det kommer andre år og anledninger der du gjerne får dratt til dyreparken og slike ting... Bedre å droppe slikt og få gå litt lenger, enn å føde prematurt og få lang tid på sykehuset, borte fra lillegutten..

Skrevet

ja det e jo klart e en liden pris å betale.. ;) å være borte fra minsten på sykehuset med en prematur baby er ikke verdt en kosehelg i dyreparken..=)

Men men håper at ting roer seg fort her og jeg er oppe å trør om et par uker.. håper jeg er like heldig som deg og får gå helt til de siste ukene, slik at det blir to dager på barsel og så hjem... slik det skal være.. =) Fikk du lungemodningsprøyter og slikt?

Skrevet

Ja, 2 lungemodningssprøyter(og fy f... så vonde de var!:S )

Men var veldig trygt og godt å vite at jeg hadde fått de, hvis det kom mer rier...

Jeg fikk beskjed om at liggetiden er 3 dager nå... Ugh.. Forstår at vi gjerne trenger tiden, men synes det er leeeeenge(med tanke på at jeg har sykehusangst og sånn.. sukk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...