Gå til innhold

Hvor godt kjenner du naboene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i rekkeus og har 3 naboer i nærheten. Slår av et par ord i farten om vær og vind hvis vi møtes utenfor , men inviterer ikke naboen til kaffe akkurat.. skal nevnes at naboene er mye eldre enn oss, og har alle voksne barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hilser bare i forbifarten, prater litt kun når vi har dugnad. Utover det synes jeg at den ene naboen er en kjekk mann, som jeg spionerer litt på gjennom vinduene, enten han står på soverommet sitt og rister dyna eller er ute i hagen.

Skrevet

Kjenner alle ganske godt, enten jeg vil eller ikke :)

Det er vel en av "ulempene" med å bo på landet. Om man ikke vet selv hva man driver med, så kan du banne på at naboen vet det :)

Skrevet

Vi er akkurat flytta hit da, så vet jo ikke hvordan det blir fremover. Har foreløpig bare hilst på de som bor nærmest oss. Også har jeg snakket noen ganger med mamman til en gutt som guttene mine er blitt kjent med og som de leker mye med.

Skrevet

Vi drikker kaffe sammen, hjelper hverandre med hageutstyr, låner matvarer og utstyr av hverandre, vanner hverandres planter og tar inn post i ferien, tar en øl på sommerkvelder, vi griller av og til sammen med noen av dem, og de fleste ungene i nabolaget leker bra med hverandre.

Det er selvfølgelig ikke alle i nabolaget vi har det slik med, men med flere av de som bor på byggelfeltet her. Det er et veldig godt nabolag her.

Skrevet

Kan ikke si at vi kjenner naboene så godt, men er på hils med de nærmeste naboene. Kan godt stå ute å prate med de om vi er ute samtidig.

1 nabopar har vært å spist middag hos oss 1 gang, men det var som takk for hjelpen for noe.

De har også vært å grillet med oss 1 gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...