Gå til innhold

Noen som har avfarget håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å avfarge håret, men er usikker på resultatet. Har lenge farget det mørkere enn min opprinnelige farge. Har nå lyst å tilnærme meg min egen farge. Noen tips og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det hos frisøren etter en uheldig hjemmefarge. Funket ikke i det hele tatt og måtte farge over istedenfor.

Skrevet

Slik jeg har forstått det er avfarging noe en gjør for å trekke pigmenter ut av håret, noe som gjør at håret ser grusomt ut på farge, men en har "blanke ark" for å farge på nytt. Altså, når en farger det på nytt i den fargen en vil ha så blir ikke fargen ødelagt fordi gamle pigmenter i håret blander seg inn og tuller til fargen.

Dvs. at du må farge håret på nytt etter avfargingen, men da kan du farge håret i en farge lik din egen hårfarge.

Jeg er naturlig blond, og farget håret mørkebrunt før. For å få blondt hår igjen, måtte jeg avfarge håret, da fikk jeg en rustrød-lysbrun farge. Farget det så så i en så lys farge som mulig, som ble lysbrun/mellomblond, stripet det så med helt lyse striper. Etter den behandlingen invisterte jeg i gode friøsrprodukter som frisøren anbefalte, shampo, balsam og hårkur, håret mitt hadde ikke overlevd om jeg ikke hadde kjøpt de produktene.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...