Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Har lyst å avfarge håret, men er usikker på resultatet. Har lenge farget det mørkere enn min opprinnelige farge. Har nå lyst å tilnærme meg min egen farge. Noen tips og erfaringer?
It's all about me Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Gjorde det hos frisøren etter en uheldig hjemmefarge. Funket ikke i det hele tatt og måtte farge over istedenfor.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Slik jeg har forstått det er avfarging noe en gjør for å trekke pigmenter ut av håret, noe som gjør at håret ser grusomt ut på farge, men en har "blanke ark" for å farge på nytt. Altså, når en farger det på nytt i den fargen en vil ha så blir ikke fargen ødelagt fordi gamle pigmenter i håret blander seg inn og tuller til fargen. Dvs. at du må farge håret på nytt etter avfargingen, men da kan du farge håret i en farge lik din egen hårfarge. Jeg er naturlig blond, og farget håret mørkebrunt før. For å få blondt hår igjen, måtte jeg avfarge håret, da fikk jeg en rustrød-lysbrun farge. Farget det så så i en så lys farge som mulig, som ble lysbrun/mellomblond, stripet det så med helt lyse striper. Etter den behandlingen invisterte jeg i gode friøsrprodukter som frisøren anbefalte, shampo, balsam og hårkur, håret mitt hadde ikke overlevd om jeg ikke hadde kjøpt de produktene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå