Gå til innhold

hvordan opplever dere natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

den siste uka har jeg hatt skikkelig vondt, og mener hver natt at nå er det noe på gang.

klarer ikke ligge lenge på siden, før den strekker og svir i underlivet. snur meg over på ryggen, og da presser babyen seg utover så magen blir skikkelig skeiv. og får vondte kynnere.prøver ligge med pute under magen, men hjelper kun en kort stund.

ender med at jeg ligger mest på ryggen, som da fører til grusomme ryggsmerter resten av dagen. oppe på do minst 7-8 ganger hver natt, og bruker evigheter for å sovne igjen.

aldri vært ute for dette før, dette blir mitt 2 barn.

er helt utslitt, og har null energi. det lille jeg har går med til husarbeid og min 3 år gamle sønn.

skjønner ikke hvordan jeg skal klare en fødsel, om jeg ska være så sliten når det hele starter..

har hatt premature rier for 3 uker siden, som sluttet av seg selv heldigvis.

har også bekkenløsning oppi det hele. syte syte =)

jeg er 36+1 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler også at jeg virkelig får fullt utbytte av natten - er våken fem-seks ganger og bruker evigheter på å få sovnet igjen. Vondt når jeg snur meg, opp for å tisse, våkner av den minste lyd, overaktiv tass i magen osv. Heldigvis er jeg 50% sykemeldt, så jeg har noen dager hvor jeg kan ta meg en lur på sofaen etter at ungene er levert i bhg - deilig! Men nattesøvnen blir jo ikke bedre av det, dessverre...

Men når mini kommer, kroppen blir litt mer samarbeidsvillig og jeg kan samsove og nattamme, DA skal jeg sove som en stein, da...

Skrevet

Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg er oppe i løpet av natten. Leggkramper (tar maks dose magnesium), oppe på do, vondt i bekkenet, vondt i magen og stikkninger i underlivet. Etter jeg begynte i permisjon har jeg det helt greit, takk vare at jeg kan ligge lenge på morgonen og sove middag. Jeg er 39 uker i dag. Jeg hadde tidligere også halsbrann (mest om natten), men det ble helt bra etter akupunktur, anbefalles!

Skrevet

Nettene er også veldig ille for meg. Våkner ofte opp hver halvtime og må snu meg som er grusomt vont. Hvis jeg snur meg når jeg halvsover og er derfor ikke forsiktig nok bråvåkner jeg halv skrikende. Og andre netter så våkner jeg i tillegg opp med kynnere.

Jeg har vært sånn i 1-2 måneder nå og har faktisk begynt å bli vandt til det. Sover med pute mellom bena som hjelper litt og varierer mellom rygg og sider. Og så blir det lite annet enn jobb og å prøve å få hvilt litt på kvelden. Gleder meg voldsomt til permisjon om lange 8 uker og håper at den lille gir meg i hvert fall en uke for å få hvilt litt ekstra før den kommer :) .

Håper du finner en grei sovestilling så du blir ikke helt utslitt! Dette er ikke noe morsomt.

Skrevet

Det er samme leksa her i gården, er 40 fullgåtte uker i dag. Nettene er så slitsomme nå at jeg er sjeleglad når det er morgen. Det er herlig å stå opp igjen, selv om jeg ikke er uthvilt. Forsøker heller å ta meg en powernap om ettermiddagen for å ta igjen den tapte søvnen. Og etter fødselen blir det sannsynligvis enda mindre søvn! Ja ja, jeg ønsker meg jo barn over alt på jorden, så dette er en liten bagatell som jeg fint kan leve med. Dette blir barn nummer to, så jeg vet jo at søvnmangelen er midlertidig.

Og angående hvordan vi skal klare en fødsel med så lite krefter - vi henter frem de vi ikke visste vi hadde. Det går nok bra... :)

Skrevet

Ikke slit deg helt ut. Da ville jeg heller bare sykemeldt meg selvom du har kort tid igjen før du går ut. Blir greit når du kan sove litt på dagen kanskje.. :) Sittesove i sofaen til dårlige serier :)

Skriv en liste over ting du skal gjøre den dagen. Bestem deg for hvor mye du skal gjøre, og vær fornøyd når det er gjort. Viktig å krysse av så du ser at det skjer noe. Så sover eller slapper du av litt med god samvittighet etterpå før sønnen din kommer hjem og du må ha litt ekstra til han... ;)

Skrevet

gjør ikke noe annet enn og vri meg som en ål om natta :S

ikke godt og ligge på sidene,ryggen slår ut..

våkner opp hver 2time pga ryggen el så er det do tur..

og bruker lang tid på og sovne igjen.. sover kanskje 1time så opp igjen

35+1 på vei

Skrevet

.. jeg sover ganske så greit... men det er vel enn så lenge, tenker jeg...

Urolige bein, kynnere og en baby som sier fra når jeg ligger feil er det

hver natt... Men så er jeg jo bare i uke 30 da... forstår og har erfart at det ikke er sånn mot slutten nei...

Snork.... prøv å sov godt da, jenter.......

Ps. Pute under beina hjalp meg sist...

Skrevet

Jeg er snart 30 uker på vei, og har det ganske så bra om natta :)

Ikke oppe for å tisse enda, ikke særlig halsbrann, men sliter med bekkenet. Våkner hver gang jeg snur meg :(

Skrevet

Har nå gått over til 1 Bio-Magnesium morgen og kveld pluss en B6 om kvelden. Har så godt som ikke kramper mer - det hjelper mye! Og tror også jeg sover bedre med B6 - har i alle fall lest at det er en fordel ved dem.

Men - ja jeg tisser flere ganger om natta og våkner av halsbrann osv..

Å ligge på venstre side er i alle fall viktig for best mulig søvn hos meg - da er det ikke fare for at jeg presser på hovedpulsåra osv.

36+2

Skrevet

Nettene er slitsomme. Har ikke så mye vondt/ubehag, men har sovet utrolig lite det siste halve året. Tisset opptil 5 ganger hver eneste natt, bruker lang tid på å sovne igjen, og våkner grytidlig på morgenen.

Er ganske sliten av så lang tid uten god søvn...

Lurer litt på hvordan det skal være opplading til en fødsel, hehe

34 uker på søndag.

Skrevet

Hei, mine netter har også vært skikkelig plagsomme.... Nå har jeg gått 4 ganger til akupunktur, og nå sover faktisk godt i perioder. Tisser bare 2 ganger og sovner igjen med en gang... Det er jo verdt ett forsøk....

Skrevet

33+4 her og nettene er slisomme. Det er deilig å få sove, jeg sover jo litt innimellom - men er oppe og tisser 3-4 ganger, + at jeg vrir og vender på meg konstant. I natt våknet jeg av halsbrann en gang også.Det er forferdelig hardt å stå opp kl 6 for å dra på jobb nå, jeg håper jeg snart kan få slippe det. Vet ikke om jeg holder ut 3 uker til på jobb.. Har ingen energi igjen til 4-åringen og alt annet etter jobb. Jobber 70% nå, har fri en dag i uken + litt til. Den fridagen er himmelsk, masse energi og godt humør! Sover noen timer til etter at mann og barn drar om morgenen, og da har jeg energi til å rydde, brette klær lage middag etc. Hater å bare ligge der som en hval de andre dagene uten å orke en dritt. Klage klage klage.

Skrevet

Jeg har det helt likt som deg HI. Hatt det sånn siden uke 25 og er nå 32 uker på vei. Er dødssliten. Har så vondt i bekkenet og hoftene, ryggen, nakken, hodet, magen... ja, hele kroppen verker på natta. Har en svæær mage som er så øm at jeg våkner av smerter hevr gang jeg rører på meg. Modningen er begynt her, tappen er helt myk og det sprenger i dåsa. Takk gud for at jeg kan sove litt utover dagen:)

Skrevet

Mine netter er ca som dine, og har vært det en stund. Klagde litt til jordmor på kontroll, men det synes hun bare var morsomt. Man skal visstl lide "litt"...Første gangen hadde vi jo ikke disse andre små å tenke på, jeg fikk i hvertfall hvilt litt mer på dagtid da, men det går jo ikke nå. *sukk* godt man begynner å nærme seg termin..

Skrevet

tusen takk for mange svar jenter =)

ser vi er flere som har det på akkurat på samme måten, og det er litt "godt". selv om jeg skulle ønske at vi alle slapp, men slik er det vel bare noen ganger :D

jeg har prøvd pute, funker dårlig. livredd for nåler og sprøyter, så akupunktur er utelukket for min del..

får bare bite tenna sammen noen uker til og holde ut! gå tur, spise kanel og ha masse sex :P hehe

har vært sykemeldt siden uke 26, så sover lit på morgenen etter jeg har sendt gubben på jobb i småen i bhg. men det blir ikke helt det samme, natta er jo best å sove på =)

men slik blir det vel bare fremover, med amming og våkenetter :)

nå er det bare 27 dager igjen til termin, og jeg gleder meg vilt til å holde jenta mi for første gang <3

Ønsker dere alle sammen masse lykke til =)

Skrevet

jeg er i min 31 uke, sliter veldig med å sove på natten, ligger å vrir meg å finner ingen stilling å sove i. itilegg sliter jeg med vondt i rygg og skuldre så det hjelper jo ikke på, er spent på hvordan det skal bli fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...