Gjest Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Bare litt nyskjerrig Jeg eksploderte på vekta fra starten og frem til uke 28. Etter det har jeg ikke gått opp, heller gått ned noen kg og samtidig har magen vokst seg over normalen mens jeg går ned. Nå er jeg 36+3 Hvordan er det med dere da damer?
JuniAnkerHansen Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Samme her. Gikk opp MYE i 2. tri., men etter at jeg kom over i 3. tri. har det stabilisert seg og holdt seg nesten på samme vekt hele tiden. De siste 2 ukene har jeg gått opp litt igjen, men det tror jeg er fordi jeg har fått en del vann i kroppen den siste tiden. (termin idag)
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Oi, spennende da Juni. Håper du slipper å vagge mye med ekstra vann, godt det forsvinner etter fødselen
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg gikk opp som en turbofjott frem til uke 26 ca. Nå er jeg 28+3 å har ikke lagt på meg mer enn kanskje en halv kg til. Så virker som det har stagnert litt:) (gått opp 13,5kg)
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Hehe, turbofjott. Den var bra! Da er vi begge innenfor normalen da. Det er ikke alle som legger masse på seg i siste trimester, men babyen får det den skal ha uansett
Vimse + gullene Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 jeg la ikke på meg noe som helst før fa ca uke 20 (var så kvaaalm :S ) så har jeg lagt opp alle mine 11 kg jevnt etter det og er nå i uke 39
(Muskat) Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Jeg gikk opp 5 kilo før jeg skjønte jeg var gravid, jeg! Så kom det 5 kilo til i andre trimester. Nå har det stått stille en måneds tid, kanskje en halv kilo opp. Håper virkelig det har stagnert!
Mjølkekua Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 Har definitivt gått opp mest nå siste ukene :-( fram til uke 33 hadde jeg gått opp 9 kg, som er greit. Etter det har jeg fått vann i kroppen, og vekta har økt endel til 13 kg i uke 36-37 :-/ har en følelse et jeg har gått opp mer siste uka også...
kamillepersille(78) Skrevet 30. mai 2010 #10 Skrevet 30. mai 2010 gikk op veldig mye helt i starten, altså de første 10 uker. Var overhodet ikke kvalm, men suuuuper trett, så døgnet bestod av å spise og sove- ble så trøtt av å lave frokost at etterpå måtte jeg sove 2 timer..orket såvidt å lufte hunden 1,5t og det var det eneste jeg gjorde, ellers var det sove og spise.. Bra jeg var nyutdannet og ikke trengte bekymre meg om jeg skulle på jobb..men!Resultat: 10 kg + på 10 uker...!!!! Så stoppet det opp og jeg la ikke nevneverdig på meg inntil omkring påsketider/fra rett etter påske...dvs de siste 7-8 uker (har termin om to dager). Har i denne perioden hatt masse energi, trent, svømmet og gått gode turer. De første av disse ukene var gradvis og jevn økning, de siste 2 ukene har det vært voldsomt (ca 8-10kg) og det mærkes på kroppen når forvandlingen skjer så voldsomt. Den gode trøst er at den voldomme økningen er vann og forsvinner etter fødsel De jevne kiloene nok er baby, og desverre blir jeg nok nødt til å tene de kiloene fra de første 10 uker vekk..Med mindre jeg er så heldig lillemann har apetitt som sin far og bare suuuuuuuuuuuuuuuger det ut..he he.. Totalt den heldige vinner av: ca 25 kg + ....og i påsken sa alle "åhh..har du gått opp så lite"..ja ja, det er det ingen som sier mer..
bokstavkjeks Skrevet 31. mai 2010 #11 Skrevet 31. mai 2010 Jeg gikk opp 5 kg de første 32 ukene og etter det har det bare lasset seg på og i dag er jeg i uke 40 med 18 kg ekstra å bære på. (altså + 13 kg på 2mndr) Mye er heldigvis vann, men likevel...
Pixie Power Skrevet 31. mai 2010 #12 Skrevet 31. mai 2010 Har gått veldig sakte, men jevnt opp fra 2. trimester (34+2 nå). Magen likedan. Litt redd jeg skal eksplodere plutselig nå mot slutten, siden dette er veldig uvant fra forrige gang med over det dobbelte i vektøkning. Men la på meg jevnt og trutt helt fra starten med førstemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå