Happilyeverafter<3 Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Jeg var på tjenestereise for en mnd siden. Da måtte jeg reise hjemmefra kl 06.00 for å rekke et fly. Det aller tidligste jeg kunne ha klart å være hjemme igjen var ca kl 20.00. Men så ble jeg rammet av askeskyen, så jeg kom ikke hjem før 3 dager senere. Har jeg krav på å få avspassering/betalt for de timene jeg opprinnelig skulle vært borte? Jeg jobber 08.00-16.00 hver dag, så det blir 6 timer. Det er ingen som har nevnt noe, og jeg vil ikke kreve noe uten at jeg har krav på det...
Regnbuens barn™ . Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Hva med å spørre personal/tjenestekontoret deres? Ville nå tro at du har krav på enten overtid eller avspasering, vi får betalt fra reisen starter og til vi er tilbake igjen, uansett.. Fra bopel>bopel. For mitt vedkommende så ville jeg fått kompensasjon for hele reisen, så kan ikke skjønne at du i det minste skal få for hele den tiden du er på overtid. Du jobber vel ikke gratis? ;-)
Happilyeverafter<3 Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2010 Takk for svar Jeg skulle gjerne gjort det, men vi har ikke et slikt kontor. Vi er noen få stykker på kontoret her, og jeg sitter på samme kontor som sjefen. De er stadig ute å reiser, og da hører jeg aldri noe om avspassering. Men så er det jo også deres private bedrift, så det er jo ikke så nøye for dem. Jeg er aldri ute å reiser, dette var første gang på mange år, og første gang for dem. Siden de ikke har sagt noe så er jeg litt usikker. Så det jeg lurer på er om det er noe som er opp til hver enkelt bedrift, eller har man krav på avspassering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå