Gå til innhold

Hjelp jeg skal ta lappen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan enkelt forklare fremgangsmåte? Syns det er skummelt jeg :)

Er født i 1983,har jeg forstått det riktig at jeg da ikke behøver trafikalt grunnkurs for å øvelseskjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer at du ikke trenger trafikalt grunnkurs når du er over 25.

Ta kontakt med en kjøreskole. Det kan jo være greit å sjekke litt priser på de forskjellige, men stort sett er det ikke store forskjellen alt i alt.

Hvis du ikke har kjørt noe særlig før, må du belage deg på en god del kjøretimer, og avtal gjerne med noen du kan kjøre med privat også, det kan du spare mange tusenlapper på. Det anbefales ganske så mye mengdetrening før førerprøven. Etter hver time kan du jo for eksempel få læreren til å gi deg oppgaver som du skal øve på hjemme.

OG les teori! :) Anbefaler også teorikurs, ikke bare for teoriprøven sin del, men fordi det vil gjøre deg tryggere på den trafikale delen av opplæringa (som også vil bidra til et billigere førerkort totalt, da du slipper å bruke like mye tid ute i bilen på teorigjennomgang).

Opplæringa ellers er bygd opp etter en læreplan, som du også kan få på biltilsynet, og bruke som hjelp når du øvingskjører privat.

Mye er obligatorisk, og husk, det koster en del penger (30.000 er ikke uvanlig), så spar opp litt på forhånd, så du slipper å måtte hoppe av midt i opplæringa fordi du blir blakk, for så å måtte begynne "på nytt" om noen år.

Er du engstelig, så finn en lærer du trives med, og vær ærlig om at du er det. Kanskje noen du kjenner kan anbefale en? Dessuten, du står fritt til å bytte hvis kjemien ikke stemmer.

Lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...