vimsa .-) på overtid Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 er 31 uker og var på ul idag (pga at jeg over 37 år) babyen sitter med rompa godt nedi bekkenet, og med hodet oppi ribbeina mine. skal tilbake om fem uker. flere som har opplevd lignende, hvor babyen har snudd seg... eller er det sånn at de vanligvis blir sittende når de ikke har snudd seg før uke 30?
Pinnus Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Fikk samme beskjed i uke 20 og i uke 31. Sitter godt plantet på rumpen. Skal tilbake i uke 37 (18.juni) til vendingsforsøk, om hun ikke har snudd seg selv til da. Er veldig mye aktivitet inni der, så sitter i grunnen bare her og håper:) Fikk beskjed om at mange babyer snur seg helt frem til uke 38, avhengig av størrelse på baby, livmor og bekkenmål.
Jente-i-juli2010 Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Det er jo ikke umulig at babyen snur seg selv Er selv uke 35 nå, og skal på vendingsforsøk neste fredag (4. juni) får se da om babyen har har snudd seg selv
juniknøtt Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Min lille baby sitter fremdeles i seteleie i uke 38. Vi forsøkte manuell vending på sykehuset for et par dager siden, men det gikk ikke. Ser ut som knøttet har bestemt seg for å sitte slik. Tror det er liten sjanse for at babyen snur seg av seg selv siden det var helt umulig å få snudd henne. Men jeg har hørt mange som har opplevd at de har snudd seg av seg selv helt frem mot termin. Frem til uke 36 er det i hvert fall stor sjanse for at de snur seg selv. Det er bare i 3-5% av alle svangerskap at babyen ligger i seteleie etter ved termin, så sjansene bør være gode for at din snur seg:-)
Bellbaby Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Jeg fikk samme beskjed i uke 32, han satt med rompa ned. Var på ny kontroll (UL) på onsdag som var - er 37 uker på vei imorgen - og han ligger nå med hodet godt ned i bekkenet. Så det er absolutt mulig at de snur seg ennå, når du er 31 uker på vei :-) Ikke bekymre deg for det ennå, iflg jordmor er dette veldig vanlig :-) Jeg merket at han snudde seg, da jeg begynte å kjenne kraftige spark oppover. Så var ganske sikker på hva jordmor ville si på onsdag, men deilig å få det bekreftet!
Corneliuss Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 En liten gladmelding =O): Uke 31 er heldigvis ganske tidlig ennå. De begynner ikke å sjekke dette "ordentlig" på helsestasjonen før i uke 35 (ref de to jeg har gått til). Og i følge JM min så er det bare 3 % som er i seteleie ved fødsel! =O) Krysser fingre for at det går bra med oss alle, jenter!
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 min baby sitter også, er uke 30 bare, så den kan jo snu seg... Men lurer på det med vendingsforsøk... Hva gjøres da ?? Høres vondt ut.. ???
juniknøtt Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Ved vendingsforsøk prøver man å snu babyen slik at hodet kommer ned. Dette skjer i uke 37-38 på sykehus. Vendingen utføres av en lege som løfter babyens rumpe opp deretter dytter den rundt med hendene utpå magen. Jeg gjorde dette for noen dager siden og det var nokså ubehagelig fordi de dytter ganske hardt. Etterpå overvåker de babyen en lang stund for å passe på at den ikke har blitt stressa. Men det er som sagt ikke aktuelt før om mange uker for deg som er i uke 30, og da er det jo en kjempestor sjanse for at babyen har snudd seg helt selv!
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 ja, jeg satser på at babyen klarer det helt selv :-D Men litt greit å vite hva som evt skjer... Tusen takk for svar, Juniknøtt... Vondt nå i magen når den ballerer derinne... så om noen uker.. auuu.. Det går nok fint !!
Brava Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 min har turnet rundt mye, sete, tverr men nå heldigvis hode (Uke 40) og har snudd seg av seg selv. snudde seg i uke 35 og i uke 37. God sjans for at den snur seg når du bare er 31 uker! Drikk saft med isbiter, stå på alle fire og vask gulvet, olje verandaen eller noe. Da får babyen plass til å snu seg
Hybelkanina Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Her snudde han seg først i uke 37,det er fortsatt god tid når du er 31 uker )
Linchen Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Å som jeg gleder meg til tirsdag(not) - da skal vi få snudd lillemor... Men det er verdt et forsøk i stedet for å føde i seteleie, - hvis jeg ikke må. Unngår KS så langt jeg kan
vimsa .-) på overtid Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. mai 2010 takk for alle svar! deilig å høre at dette er helt vanlig, da satser vi på at han snur seg snart vi.. :-)
Pixie Power Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 Førstemann her snudde seg veldig sent. Lå mye på tvers også, da. Var nok noe sånt som de to siste ukene riktig retningsans slo inn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå