Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Får man ekstra oppfølging da? Hvorfor eventuelt? Kan man bli satt i gang før termin av den grunn?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Søstra mi hadde for mye fostervann og hun fik ekstra oppfølging ihvertfal. Det er større fare for prematurfødsel ved for mye fostervann. Hun måtte ha planlagt keisersnitt, siden de ikke setter igang fødsel i slike tilfeller. For mye fostervann kan føre til at navlestrengen blir med vannet ut, ved vannavgang, og da kan babyen dø. Dette er i hvertfall det hun fikk info om, men kan hende det praktiseres på andre måter andre steder.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Ekstremt sjeldent, men det kan være at noe er galt med sentralnervesystemet hos barnet hvis mor har for mye fostervann. http://www.lommelegen.no/816446/polyhydramnion-unormalt-mye-fostervann
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Jeg fikk ikke noe ekstra oppfølging utover en ekstra ultralyd hvor de tok seg god tid til å sjekke mage, nyre og urinblære. Jeg fikk beskjed om at det kunne være et tegn på at barnet enten ikke svelget forstervann som det skulle eller ikke klarte tisse det ut som det skulle. Ingenting var galt med jenta mi. Gynekologene på sykehuset var litt facinert da, pratet, lo og spøkte med at de ville ha vannet til å gå i en bøtte så de fikk målt eksakt hvor mye det var. Det piplet ikke fostervann fra meg, det RANT i timesvis Det rareste var at jeg uken før jeg fødte kunne se på ultralyden store svarte "lommer" med fostervann rundt barnet som det beveget seg i uten at jeg merket det. Magen var enorm, og ungen som var 4,5 kilo hadde "god" plass i alt vannet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå