palia Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Har kjøpt ny leilighet som vi tenkte vi skulle male litt, men er så usikker på hvilken farge vi skal velge på veggene inne.. Så lurte bare på hvilken farge dere har? Har de fleste hvite eller? Tenkte litt på det, men lurer på om vi heller vil gå for litt lyse farger i enkelte rom... Skal ikke være lett dette hmm....
lillerosin87 Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Vi har for det meste caffe latte og eggehvit på veggene her i huset. Hadde lyst på lyse flater, og heller bruke sterkere farger på dekorasjonen. Føltes som det mest praktiske, samtidig som at huset nå virker mye større enn før vi begynte å pusse opp.
Tiara ~ jente-08 + maibaby-10 Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Har en lys farge som heter "Luft" på veggene i nesten alle rom, og helt hvite tak, dører og vinduer. Vi er iallefall veldig fornøyd
fjellfiol Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Har nettopp malt stua mi: latte på 3 vegger og en litt mørk lilla på den 4.veggen. Det ble skikkelig stilig. Kjøkkenet mitt går i en lyslys dus grønnfarge med hvite vinduer, tak og lister. Ellers er det mye lyst/hvitt på vegger og tak.
ingridmarie Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Vi har også Latte på veggene, og ein litt meir rosa på soveromma sidan dei ligg i kjellar, og meiner den heiter Nord? Hm er litt glømsk om dagen.. Men fargene er vi veldig fornøyd med , både i stove, soverom og spisestove !
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Jeg er så møkk lei av at alle har lik farge på veggene, caffe latte i alle rom og "friske opp med fargerike tekstiler" er så standard. Fikk høre det av alle da vi skulle pusse opp nye leilighet. " Det er jo såå praktisk med lyse frager i alle rom, heller ha litt farge på puter og sånn!" Jada, det er praktisk, men GURI så kjedelig! Hadde jeg fått bestemme helt selv ville jeg gått for stormønstret tapet i stuen, men samboer satte seg på bakbeina. Vi har tapetsert stue og kjøkken i "blomstermønstrete" tapet som er malt i fargen sommersne. Gangen ( som går litt inn i stuen) er tapetsert i stripete tapet som er malt i en gråbrun farge, husker ikke navnet. På kjøkkenet, som er åpen løsning til stue er det malt i gustaviansk blå, kjempefin farge! På soverommet har vi en grønn farge som heter laubær, den er også kjempefin! Gå for litt farger er mitt tips, trengher ikke være så sterke farger, men litt farge gjør det så mye mer koselig syns jeg.
Lova Skrevet 30. mai 2010 #8 Skrevet 30. mai 2010 Vi har kritthvite vegger i alle rom men myker opp med parkett på alle gulv,tepper i duse farger, puter og møbler i lin og silke i "utvaskede" jordfarger, og lamper og lys med dimmer eller som gir varmt lys. Slik ser det rent og varmt ut og man kan lettere bytte stil, møbler, osv.
mamiladi Skrevet 30. mai 2010 #9 Skrevet 30. mai 2010 Vi pusser opp hele huset nå og ender nok opp med ganske lyse vegger overalt. Bortsett fra barnerommet, og hovedsoverommet der vurderer vi grå stein på veggen bak sengen (svarte fliser, smådramatisk :-)). Taket er mørkt treverk med bjelker i mesteparten av førsteetasjen så vi trenger å lyse opp resten. Gulvet lyse fliser med tepper over som har noe farger og mønster.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 30. mai 2010 #10 Skrevet 30. mai 2010 "sjel" fra jotun i de fleste rommene..behagelig hvit med gulbrun undertone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå