Gå til innhold

Alenemor og vanlig videregående opplæring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne på vgs til høsten og lurer på om jeg får både OS og støtte fra Lånekassa? Kanskje noen her som vet?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får full overgangstønad og går på videregående. du får stipend/førsørgerstipend også. Lån kan du også få hvis du vil det. Jeg får utdannignstønad fra nav også, drøye 340 kr mnd.

Skrevet

Hei!

Jeg skal gå som lærling fra høsten, med OS, lærelønn og støtte fra lånekassen..:)

Ta en tlf til lånekassen om du er i tvil. Men tror ikke støtten fra lånekassen har noen endring med tanke på annen inntekt.

Lykke til på skole :)

Skrevet

antilopesvin: hva er forsørgerstipend?

og er utdanningsstønad noe annet enn forlenget OS?

...en jungel av info :P

Skrevet

førsørger stipend er pga du er under utanning og forsørger barn da. Hvis jeg ikke tar heeelt feil. Utdanningstønad er ikke os. Det er stønader til evt skolebøker, måneskort osv. :)

men jeg tror din os blir redusert siden du får lærelønn. Tror det enten var 37000 eller 47000 kr du kan tjene i året før osen din blir redusert,.

Skrevet

mhm stemmer!jeg vil få redusert OS.

Meen hvordan får en forsørgerstipend?og hvem søker man hos(nav/lånekassen)?

er veldi mye å få kontroll over :P

Skrevet

AnTiLoPeSvIn

Hvor mye får du i måneden fra Lånekassa? Jeg brukte støttekalkulatoren nå og den kom fram til 14000 kr :( Det er lite i løpet av et helt år...

Skrevet

jeg får bare 8000 uten lån. Har lån i tillegg og. Tror det var tilsammen 80 000kr i året. Nå går jeg bare deltid på skolen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...