Gå til innhold

Tips til hvordan kjenne leiet selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man kan kjenne leiet selv? Hva man skal kjenne etter og hvor f.eks? Spark og sånn?

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner godt at jenta mi ligger med hodet nedi bekkenet. Legger meg på ryggen med en pute bak eller noe. Så er det bare til å kjenne etter. Men tror det hadde vært verre å kjenne steleie/tverrleie. Men nmå er jeg drøye 36 uker, er ikke sikkert det er like lett å kjenne i uke 26 f.eks. ikke vet jeg :)

Skrevet

Jeg synes det er ganske vanskelig selv - for lillegutt sparker og slår overalt ;) Da jordmor spurte hvor han sparker mest, måtte jeg bare svare at jeg tror han fortsatt turner rundt der inne.

Men da hun skulle kjenne etter leie, så tok hun hendene mine - og jeg kunne tydelig kjenne hodet! Da satt han nede i bekkenet, så hodet var oppe litt forbi navelen. Så det er mulig å kjenne leiet hvis du ligger på rygg og kjenner etter med hendene :) Du kan jo også spørre jordmor om å hjelpe deg til å kjenne etter.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er i uke 34. Har fått beskjed på hver kontroll at hun ligger i setet, men klarer liksom ikke kjenne selv. Syns jeg kjenner hodet nedi bekkenet og rumpen i høyre ribben, men har jo synes dette hele tiden og tar feil hver gang;) Ønsketenkning tror jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...