minion Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Syteinnlegg.. Men mannen min skal jobbe i Trondheim i sommer, og kommer ikke hjem til Oslo igjen før 10 dager etter termin. Ble så utrolig lei meg i dag da han kom med nyheten. Bare satt å gråt, er så utrolig redd for å gå igjennom en fødsel alene. Er nå i uke 29 og har ikke vært med han på en mnd da han er i Trondheim. Møter han først når jeg er i uke 32, for at han så skal reise igjen. Er førstegangs og gruer meg nok som det er... Er så trist og lei nå..
Turbojenta og lillesøster Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Huff det er ingen koselig situasjon, skjønner godt at du er frustrert og lei deg! Er det ingen mulighet for at du kan være med han i Trondheim når det nærmer seg termin og eventuelt føde der? Eller er ikke det noe du kunne tenke deg? Hvis ikke ville jeg nok tenkt på andre alternative støttespillere under fødselen. Er det noen andre som du stoler på og som du kunne tenke deg å ha ved din side som en slags ersatning for mannen, selv om det selvfølgelig ikke blir det samme?
Melkerullen Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Næmmen, hva med fødselspermisjonen, de 14 dagene mannen har rett på ved fødsel? Mulig jeg tar feil,men har ikke menn og visse rettigheter rundt fødsel? Kanskje dette er noe dere er enige om og, men om du synes det er fælt å ikke ha ham med (noe de fleste skjønner veeeldig godt) så må det vel være en løsning på problemet? Hva sier han selv?
ma:) Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Fedre har rett på 14 dager permisjon rett etter fødsel. Arbeidsgiver avgjør derimot om det er med eller uten lønn.
Gjest Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Reis opp til Trondheim de siste ukene og vær der sammen med han slik at han kan være med på fødselen? Hvorfor må han være borte akkurat under fødselen? Har han ikke mulighet til å ta noe permisjon o.l?
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Synes ikke du skal gå med på dette!!!! Enten så må du få muligheten til å være sammen med han i Trondheim, eller så må arbeidsgiver legge til rette for at han er med deg i Oslo fra to uker før termin og frem til du har født. Arbeidsmiljøloven sier faktisk noe om at familiesituasjonen skal vektlegges når en sender arbeidstakere bort fra bosted, på overtid eller lignende. Be mannen din ta dette opp med arbeidsgiver og snakk eventuelt med fagforening, jordmor og lege for å finne en løsning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå