Gå til innhold

ææææhh, hva er dette for no'?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har jeg kjent liv i magen. Skikkelige spark ofte og gjennom hele dagen. Men egentlig så er jeg jo bare 7 uker i dag. Jeg har vært gravid før så jeg vet at jeg ikke er dårlig i magen som noen påstår.

Jeg hadde mensen 8 april sist. Men i starten av mars hadde jeg bare en liten blødning (som jeg da trodde var mensen) og brukte ikke noe anna enn truseinnlegg. Og det er uvanlig for å være meg for jeg blør i 8-9 dager og må bruke nattbind og tampong samtidig. Kan jeg være lengre på vei da eller? Noen som har opplevd dette?

Jeg har tenkt at det kan være livmoren som styrer og ordner men det kjennes ut som skikkelige spark og rørelse inni der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom det faktisk er liv du kjenner vil jeg tro du må være lenger på vei, litt tidlig og skulle kjenne liv i uke 7:)

Skrevet

ja, da tror jeg at jeg hadde hatt en overfølsom kropp hvis jeg hadde gjort det :P

Snålt hele greia egentlig.

Skrevet

Da er du lenger på vei enn først antatt.

Aldri i verden om du kjenner liv fra noe som er 18 mm langt og såvidt har antydning til bein og armer.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt meg en time hos privat gynekolog for UL.

Skrevet

Kan hende du er lengre på vei da som du sier.. :)

Skrevet

Kanskje du kan få en tidlig ultralyd pga usikker termin..ettersom siste mens var ulik det den bruker!

Lykke til!:)

Skrevet

blir helt nervøs jeg nå siden jeg har forberedt meg på januarbaby. Kanskje det blir november i stedet? hehe

Får høre med legen om han kan sende meg til UL. Men kommer ikke til å skjønne noe som helst hvis jeg faktisk ikke er lengre enn 7 uker på vei.

Skrevet

Ja, du må enten være lenger på vei, eller fantomspark, slik som jeg kjente før jeg ble gravid på nytt igjen nå. Har også kjent noe som kan minne om sprelling, men jeg tror ikke at et lite embryo på knappe 2 mm kan sparke skikkelig.

Skrevet

Nei, det er ikke fantomspark for det hadde jeg etter fødselen med første i noen måneder. Men dette er ikke det. Hvis jeg ikke er lengre på vei så må det være livmoren som tuller med meg. Det er jo ikke mulig å kjenne liv i uke 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...