Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Jeg mener det er for tidlig. Og hvis man uansett har tenkt å tilbringe resten av livet sitt sammen, hvorfor ikke vente?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 ..og hvis man uansett skal være sammen resten av livet, hvorfor ikke bare gifte seg nå?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Vær så snill, håper ingen brenner seg på dette.. Ja, jeg vet om ytterst få som har holdt sammen hele livet. Siden de var unge..Og det er besteforeldre-generasjonen. Jeg gjetter at hvis skilsmisse og seperasjon var mindre tabu før i tiden, så ville få besteforeldre vært sammen i dag også. Når du er 19 år, så er du i ungdommens kjærlighetsår. Ti år etter, skal jeg love deg at du har vokst på den tiden, og det som ofte skjer med unge par, er at de vokser fra hverandre. De blir for ulike. Slike forskjeller er det som oftest ikke når man er eldre, for da er man gjerne "ferdig-vokst", hvis dere skjønner..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Søstra mi giftet seg som 19-åring og angrer på ingen måte nå 14 år etterpå. Har du lyst har du lov, he he.
Gjest Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Men hvis man uansett har tenkt å flytte sammen, er det ikke like greit å gifte seg da? Jeg mener, økonomisk og juridisk sett er det en ryddig ordning. Ettersom skilsmisse er "normalt" i dag er det jo ikke så farlig å gifte seg heller. Jeg hadde glatt giftet meg som 19-åring hadde jeg funnet kjærligheten da
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Interessant med alle nei'ene. Eldre par har større sjanse for å gå fra hverandre - altså de som ventet lenge med å gifte seg og giftet seg sent. Men det ser ut til å gå bedreviterne på 40 forbi..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 Jeg ble gravid som 19åring med en mann som da var 27.. Føler det er å binde seg like mye (om ikke mer) til en mann som det å gifte seg er.. Nå har det gått 7 år.. Og.. Jeg hadde ikke gjort det igjen hadde jeg visst hvor mye jeg kom til å forandre meg på disse årene.. Jeg er 100 ganger mer voksen nå enn det jeg var da.. Ofte gremmes jeg over hva jeg tenkte og planla og hvor tankeløs jeg var på den tiden... Det å holde sammen har vært tøft, rett og slett.. Føler ofte at vi har glidd fra hverandre.. Han er stort sett den samme, mens jeg har blitt mer voksen.. Vet nesten ikke om jeg hadde falt for ham hadde jeg møtt ham i dag.. Utseende, sjarmen og glimtet i øyet er der fortsatt, og jeg jobber hardt for å fokusere mest på det.. Men den vanvittige spontaniteten, mangelen på økonomisk sans og den manglende ansvarsfølelsen har mang en gang nesten tatt livet av forholdet vårt.. Da jeg traff ham, og før vi fikk barn var liksom ikke dette så farlig.. Mens nå er det veldig viktig! På mange måter elsker jeg ham, mens på andre måter nesten misliker jeg ham.. Vi snakket en stund om å gifte oss.. Men de siste 2-3 årene har jeg bare unngått emnet.. Blir bare dumt å gifte seg med en man bare liker av og til..... Så, Nei, jeg ville IKKE anbefalt noen å gifte seg som 19åring!
Hopptetussa90 Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Jeg er 19, og skal gifte meg denne sommeren. Om folk syns det er for tidlig, eller ikke, gir jeg blanke f... i. Jeg gjør det som føles rett for meg
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Venninna mi gifta seg når hun var 19 og typen var 17. Jeg syntes det var veldig tidlig, var selv 17 år da, og selv om jeg var i et fast forhold(hadde vært sammen i 2 år da) så hadde jeg aldri i verden vært klar for å gifte meg. Men det er meg da Nå er hun 27 og mannen 25 år, og de er fortsatt gift to barn har de også. Jeg er hvertfall glad for at jeg ikke giftet meg med min første kjærlighet. Nå har jeg og samboer vært sammen i 6 år, og har et barn på 4 år. Jeg føler meg klar for giftemål kanskje om et par år, begynner å nærme meg hvertfall. Er jo ikke bare bare å være sikker i sin sak. Men etter 6 år har vi hvertfall blitt kjent med de fleste sidene vi har(¨både gode og dårlige) jeg og min kjære er nå 24 år begge to så vi har fortsatt god tid Noen skyter gullfuglen tidlig og bra for de jeg fant ikke gullfuglen som 15 åring, men jeg trodde det der og da. Hehe heldigvis ble det ikke noe giftemål eller barn der.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #12 Skrevet 27. mai 2010 man har aldri noen garanti for at et ekteskap varer livet ut, enten man er 19 eller 29, så jeg mener at dersom en føler at det er riktig for seg så gjør det! Det er jo stor forskjell på 19 åringer også... jeg var 21 da jeg giftet meg, og jeg har ikke angret en dag - 10 år nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå