Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Vi har en nabo som har en gutt på 4 år. Denne gutten er alenebarn. Vi har selv 2 gutter på 2 år og 4 år. Hver dag når vi er ute i hagen spør denne gutten om han får komme over i hagen vår å leke. Han roper og hyler og det er det samme om vi sitter å spiser ute eller om vi har gjester. Han står der likevel og roper. Som regel får han jo komme over. Men jeg reagerer at ikke moren sier ifra at han ikke må stå der å rope når vi spiser o.s.v. Men nå.....har moren begynt å sende gutten på dørren til oss. Hver dag denne uken har han ringet på dørren og vil inn og leke. Det er selvfølgelig når vi spiser middag eller når eg skal sove før nattevakt. Jeg syns det er vanskelig å si nei til en 4 åring, han blir jo så lei seg når det ikke passer å komme inn. Syns ikke dere at moren hans burde ringe eller sende en tekst om det passer at hun sender han bort? Er ikke det normal høflighet når gutten bare er 4 år? Jeg skjønner det når de er 6-8 år o.sv. Når han kommer når vi spiser vil jo ikke guttene mine spise ferdig og i tilegg blir minste gutten utefor da de to 4 åringene leker. Jeg skal selvfølgelig snakke med moren men er ikke dere enig i at hun burde ringe først? Vi har to barn og en travel hverdag....
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Jo hun bør spør dere først, evt følge gutten over og ringe på. Gutten skjønner jo ikke noe av at andre har sin egen hverdagsplan. Sløvt å bare sende ham over midt i besøk, middagen osv....
Anastasia Beaverhausen Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Det er kun du, og ikke nabokjærringa, som kan sette grenser i eget hjem og for egne barn. Det innebærer også at du sier nei når det ikke passer og at du forteller ungene at de spiser opp maten sin.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Du kan absolutt snakke med henne. Men neste gang han ringer på, går det jo også an å si at det ikke passer idag, eller at han kan komme tilbake senere, når guttene deres er ferdig å spise. Kan jo hende at moren er optimistisk nok til å tro at det alltid er greit for dere, siden han ikke får et nei... Hun synes vel det er deilig med litt fred og ro om ettermiddagen...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Du er ikke teit. Man spør! Og så hver dag. Herlighet.
Gjest Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Enig der. Er gutten stor nok til å ringe på selv er han dessuten stor nok til å få høre et nei. Du sier nei hyggelig og forklarer når det passer at han kommer. Det er vanskelig for nabokona å vite hvilke rutiner dere har i hverdagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå