Gå til innhold

HJELP - Jeg trenger et kakk i hodet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen gi meg noen kloke, velplasserte ord så hodet mitt skjønner at jeg ikke har noen grunn til å være sjalu på eksen hans!?

Kort fortalt; vi har vært sammen i snart 2 år. Noen mnd før vi traff hverandre gjorde mannen min det slutt med sin forlovede fordi de hadde et forhold med mye av-og-på og mye krangel, og da han fant ut at hun hadde vært utro kuttet han henne tvert. Likevel plager det meg fremdeles, denne eksen, som har en del felles venner med oss. Jeg må stadig inn på Facebook og se på profilbildet hennes om hun har blitt noe penere i det siste o.l. Ja. Helt idiotisk, men jeg plager meg selv med det til stadighet! Selv om han sier at det er et avsluttet kapittel osv syns jeg det er vanskelig, spesielt siden de var forlovet (noe han sier han angrer på, at han aldri fridde men at det "ble bare sånn" fordi venninnene hennes maste om det..") og vi har ikke kommet til det steget. Dvs... jeg "venter" på at han skal fri, for jeg er klar for det...

Hva syns dere - er jeg helt idiot som tenker disse tankene? Jeg vet jo at det aldri vil bli noe mellom dem igjen og de har så og si ingen kontakt men likevel er jeg så sjalu på henne! Jeg føler jeg har truffet mannen i mitt liv, vi planlegger nå å prøve få barn og jeg håper jo han vil fri snart <3

Bare jeg kunne få de slitsomme tankene ut av hodet.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han (og du) veldig ung(e)? Høres veldig infantilt ut av han å forlove seg fordi venninnene hennes maste om det.

Hvis han sier det er over så har du ikke noe annet valg enn å stole på det.

Og et annet tips: slutt å bruke Facebook. En bekymring mindre.

Skrevet

Takk for svar!

Ja den forlovelsen angrer han fælt på og sier han aldri ville gjort noe slikt igjen. Han mener også at det aldri var snakk om at de skulle gifte seg, men ja.. de hadde mye problemer i forholdet og gikk vel i fella at med noe nytt i forholdet ville ting bli bedre (takk og pris for at de ikke fikk barn!)

Jeg syns det er så vanskelig at han har hatt ring på fingeren før fordi dette er så utrolig viktige ting for meg i livet..

Vi er 23 og 25 år, han var vel rundt 22 da de forlovet seg tenker jeg og hun var da 19-20.

Det er så banalt og teit, men for meg gjør det vondt.. :( jeg visste ikke om dette før for ca et år siden og jeg ble helt knust da. Hadde jeg visst det fra begynnelsen av hadde det kanskje ikke vært så vondt? Han sier han ikke fortalte meg det fordi han skammet seg over det og fordi han ikke ville jeg skulle vite det fordi det var så dumt... Kanskje det er bra..?

Skrevet

Takk - det trengte jeg XD

Skrevet

Ble litt feil å si at han ikke ville gjort noe slikt igjen - han vil jo forlove seg og gifte seg, men han sier denne gangen vil han virkelig MENE det... Ikke gjøre det bare for å gjøre det..

Skrevet

Du høres ut som meg for et år siden. Den ene av eksene hans følte jeg med underverdig for, pga de hadde vært forlovet. Men han kuttet også henne ut da hun var utro. Det er den eneste personen jeg vet han elsket før meg, og det var jo litt sårt å vite at han faktisk har elsket noen andre:) Men jeg kakket ut det dumme egoet mitt, og i år sitter vi her å kan prate om alt. Jeg er ikke sjalu (nå er han mer sjalu enn meg!) og vi har et nydelig barn sammen..

Det går seg til når man blir litt mer sikker på seg selv!

*kakk*

Skrevet

TAKK -- godt å se at flere har opplevd det samme og så skjønt hvor dumt det var og fått det ut av hodet! Det hjelper! Kanskje jeg ikke er helt, -men bare halvt kokeliko på det området XD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...