Gå til innhold

Vokser magen mye de siste to/tre ukene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37 fullgåtte nå, og lurer på om dere som er rundt termin synes magen deres har vokst mye de siste to/tre ukene?

Orker ikke større mage nå....har hørt noe om at den ikke vokser så mye på slutten/synker ned, men har ikke dette med å synke noe med festing av hode å gjøre, eller? Hodet til min baby festet seg i uke 33, så isåfall bør jo magen ha "sunket" (uten at jeg har merket så mye til det, den er fremdeles som en rund sprettball)

Hvordan har det vært hos dere som er rundt termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 40+0 i dag og har 2 dager til termin. Min mage har ikke vokst noe særlig de siste tre ukene. Har heller ikke lagt på meg noe særlig på disse ukene. Min mage har hele tiden vært veldig høy, sånn at jeg har følt det vanskelig å puste til tider. Har liksom hatt magen opp i halsen...! Men den sank litt for et par uker siden, og det er deilig. I følge legen er hodet godt nede i bekkenet mitt, så det forklarer nok saken.

Lykke til med din sprettball-mage :-)

Skrevet

Heia

Min baby er godt festet og ligger langt nede i bekkenet. Men fortsatt har jeg høy mage og beina hennes under ribbeina mine. Jordmoren sa at ikke alle mager synker, det kommer helt an på str på babyen, hvordan han/hun ligger og din anatomi.

Skrevet

Sånn i teorien skal magen vokse litt saktere den siste ca måneden enn resten av svangerskapet. Og godt er det, ellers sprekker jeg:)

Skrevet

De 3 siste ukene så har magen min vokst mye!!! Jeg har hele tiden fått høre at: oj, så liten du er da... Men nå er d noen uker siden jeg fikk høre det.. hehe.. Jeg begynner å bli nervøs for om bebis plutselig har blitt gigastor!

Skrevet

Hm, ok, bra å høre...

Skrevet

Her er det helt omvendt... Har vært liten hele tiden og nå har jeg vokst masse på bare de to siste ukene (alle kommenterer det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...