Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Vesla på 9 mnd holder på med en tann og har vært/er ekstremt sutrete. I hvertfall har jeg antatt at tannen er grunnen. Nå er jeg ikke fullt så sikker. Da jeg byttet en tissebleie på henne for noen timer siden var det bitte litt blod i bleien. Sjekket henne nøye, og hun har ingen rifter som jeg kan se, og det så også ut som det var urinen som var blodig. Hun har heller ikke feber. Etter å ha konsultert en i familien som har litt peiling på slikt ringte jeg lege og fikk akuttime til henne i morgen tidlig og streng beskjed om å oppsøke poliklinikken for barn(?) umiddelbart dersom hun ble verre og/eller fikk feber. Ble nesten litt skremt av alvorligheten til hun jeg snakket med, og samtidig litt usikker på om jeg har blåst noe opp. Vesla spiser og drikker godt og har jo ikke feber, hun bare er veldig trøtt og veldig sutrete/utilpass, virker som hun har det vondt. Siden jeg glemte å spørre når jeg ringte. Kan man få blod i urinen av UVI? Og kan man få nyrebekkenbetennelse uten feber? Og hvordan tar man egentlig urinprøve av en liten baby? Noen med noen erfaringer her på ting jeg kan se etter selv?
Mor Løvehjerte Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Ja, man kan få blod i urinen ved UVI. Det fins urinoppsamler du kan få kjøpt på apoteket. Det er en liten pose man fester utenpå tissen til barnet med limsiden inn mot huden. Den kan du ta med deg til legen for analysering.
Zitro Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Ta en urinprøve av henne ja og få den analysert. Nyrebekkenbetennelse er ekstremt smertefult og det hadde du nok merket på allmenntilstanden hennes... jeg var så kritisk syk tilslutt at jeg besvimte av smertene og abulansen måtte hente meg. Da var det gått altfor langt pga et nek av en fastlege som ikke hadde peilig på noenting! Jeg var helt utenfor og husker knapt ambulanseturen eller det første døgnet på sykehus. Men selvsagt UVI er også veldig vondt, ihvertfallf for oss voksne så det er sikkert ikke noe bedre for en liten baby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå