Gå til innhold

Når fortalte dere nyheten om en voksende mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fortalt det til 3 av mine nærmeste venner, de visste at vi prøvde og kjennte mine sykluser:-)

Neste som skal få vite det er 2 jenter som skal bli stolte storesøstre! Men hvor lenge bør jeg holde meg?

Er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, så skal til gynekologen min på ul 8 juni. I følge siste mens er jeg da ca 10 uker, men tror jeg bare er 8. Dvs at jeg er i uke 6+? inå. Vet bare at jeg klarer ikke å holde meg til uke 12 til å fortelle det! Gleder meg sånn til reaksjonen! De er 3.5 og 6 år, og over snittet intr i babyer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det til mine nærmeste venner og familie med en gang jeg fikk bekreftet at jeg var gravid (var da i uke 6).

Ellers har jeg nettopp fortalt kollegaer og sjefen nyheten, og er nå i uke 10.

Fortell det gjerne til jentene dine, men husk en ting: Små piker som gleder seg masse til en liten søster eller bror, kan komme til å fortelle dette til alle de møter, fra en snill barnehagetante til postmannen i gata :)

Gratulerer forresten! :D

Mvh,

Skrevet

Det kan bli fryktelig lenge for jentene dine og vente også, om du forteller dem det nå. Vet om mange som holder det skjult for storesøsken så lenge som mulig, nettopp av den grunn.

Skrevet

Alle viste det i uke 6-7sist. Denne gangen har jeg valgt å vente. Kun mannen og en kollega (en mann, han spurte) som veit.

Skrevet

Vi skulle ikke si det til NOEN, og d løftet har sambo holdt, men jeg har sagt det til veldig mange! Dårlig på å holde ting skult for mine nærmeste...;-) Men er jo så hyggelig å fortelle noe koselig og få så mye fin respons! Og ok at noen vet det også om det skulle gå galt..

Skrevet

Prøver å holde oss til uke 12 med å fortelle det til søsken(eller i det minste til vi har vært på tidlig UL og sett at alt ser bra ut), sist jeg var gravid mistet jeg i uke 11, og var veldig glad for at vi ikke hadde fortalt dem det.Først fordi det er godt at de slipper å "sørge" over noe det ikke ble noe av ( vanskelig for barn å forstå at noe slikt skjer fordi det var noe galt) men også fordi, som en over her skriver, forteller man det til barna, forteller de det gjerne til resten av verden også, og jeg syns det er veldig godt at de etterpå slapp spørsmålene om når baby kommer når det allikevell ikke ble noen..( i allefall ikke da;-)

Har derimot fortalt det til Mamma og noen få venner som jeg vet at ikke forteller det videre:-)

Skrevet

Med nr 1 og 2 har vi fortalt det ganske tidlig.Er nå 10 uker med nr 3 og har slitt litt med kvalmen i noen uker,men har klart og holde det hemmelig og har planer om å klare det frem til vi har vært på ul i uke 18-19.. Er bare ei venninne som vet det siden hun prøver å bli gravid hun også:) Er greit å ha en å snakke med utenom mannen av og til også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...