Gå til innhold

"Barnevernet hjelper de som ikke har noen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva er å ha noen? Jeg er gift med en mann som jobber mye. Vi har tre barn. Et av barna har kraftig astma og det andre har en annen sykdom - som trenger en operasjon i fremtiden om medisinering ikke holder fram. Mannen min mista jobben sin under finanskrisa og vi har fått problemer med økonomien - vi må sikkert flytte snart og vi vet ikke om vi har råd til barnehage - det er helt jævlig.

Faren min stiller ikke opp - han driter i oss. Mora til mannen min er uføretrygda med prolaps og får ikke hjulpet til - hun er også pillemisbruker. Moren min er død og faren til mannen min er død. Vi har ikke så mange venner, alle hans venner er fortsatt i partystadiet og mine venner.. Vel.. jeg har ikke venner. To-tre stykker.

Vi har ikke hatt "barnefri" siden eldste barnet ble født. Det er snart 5 år, det.. Det er greit nok. Men det hadde vært hyggelig. Jeg vet mange får betalt barnehageplass - kan barnevernet hjelpe oss med det og? Så vi slapp flytte, kunne bo her og beholde nærmiljøet og slippe å selge det eneste vi eier og har..

Vi er kjempeslitne og forholdet går dårlig pga at vi aldri har tid sammen, krevende barn og krevende hverdagsliv. Vi er så ulykkelige og slitne. Sitter ofte på kvelden og sier "Vi skulle ikke fått barn, vi har INGEN hjelp"... Er vi "skikket" til å få hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VIlle ringt og hørt om dere kunne kommet til en samtale ihvertfall.

Om dere oppflyller kravene til å få hjelp aner jeg ikke!

Lykke til :)

Skrevet

Det vil jeg tro dere kvalifiserer til, ja.

Skrevet

Og for all del. Vi er ikke dårlige foreldre. Vi har lykkelige barn. Overalt hvor vi kommer får vi høre hvor harmoniske barna våre er. De smiler og er glad og har det godt. Det er jeg glad for. Men jeg skulle ønske jeg hadde det godt og mannen min og. At vi ikke trengte bekymre oss sånn hele tiden. Vil bare at vi skla ha det flott alle sammen. Slippe og tilslutt skille oss, liksom..

Skrevet

Det er et tegn på styrke å innse når man trenger hjelp. Kanskje ikke barnevernet er rett instans, kanskje starte hos helsesøster? Ønsker dere uansett lykke til med fremtiden.

Skrevet

Skjønte ikkje heilt.

Først seier du at mannen din jobber mykje, så seier du at han mista jobben.

Er han arbeidsledig eller har fått dårligere betalt jobb eller?

Uansett. Kontakt helsesøster og forklar ståa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...