Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har gått på Yoga, og født før, fikk dere noen nytte av "Yogakunnskapene". Evt hvilke teknikker vil dere trekke frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke trent yoga før forrige fødsel, men har det nå og føder i sommer, så svarer likevel :-)

(og dytter innlegget samtidig, så noen som HAR født kan se det).

Jeg tenker at det er vel først og fremst pusteteknikk, fokuset og kontroll på pusten, å være "i kroppen" og klare å slappe av bedre. Bruker jo også en del visualiseringer som er fint å dra med seg inn i en fødsel :-)

Jeg har brukt alt dette det med hell i andre svært smertefulle situasjoner.

Og så blir jo kroppen smidigere og sterkere.

Trener du yoga nå?

Skrevet

Takk for svar og dytt :)Jeg har gått på kurs i Yoga for gravide, men det var ferdig allerede i mars. Så nå når jeg sitter her og venter lurer jeg på om det er noe derfra jeg kan fokusere på /repetere i fødselsforberedelsene. Hadde vært spennende å høre fra noen med erfaringer!

Skrevet

Jeg gikk på yoga i forrige svangerskap. Under fødselen tenkte jeg ikke noe over det, men jordmor mente jeg brukte pusten veldig, veldig bra. Dype, rolige innpust gjennom nesen og ut gjennom munnen. Jeg har ikke gått på yoga denne gangen, men håper jeg klarer å bruke pusten denne gangen også.

Ellers så brukte jeg en øvelse for å få has på et slitent bekken, og det var å legge hele foten med bøyd kne langs med en bordkant, slik at beinet vender innover (æsj.. vanskelig å forklare). Dette hjalp godt på dager hvor jeg hadde tatt litt av med trening eller annet.

Kom på at jeg forsøkte utallige stillinger under fødsel (og noen av dem var gjennomgått på yoga), men det var kun en som hjalp for meg og det var å stå på alle fire.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...