Gå til innhold

Diarè av magnesium.. Tips?


KristineMed2Sønner<3

Anbefalte innlegg

Jeg går på magnesium nå pga. for mye sterke kynnere, så vi håper at magnesiumet skal roe det ned, noe det ikke har gjort foreløpig..

Eneste forskjellen er at jeg sorry meg, driter HELE tiden... skikkelig løs i magen, noe som da resulteter i uroligheter i tarmene - ergo, mere kynnere! må jeg bare stoppe på dem eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

 

Jeg kan ikke svare direkte i ditt tilfelle, men jeg har mye erfaring med bruk av magnesium. Mine kunder (personlig trener) bruker ofte magnesium for å redusere muskelspenninger og kramper. Men det er alltid noen som blir plaget av diarè.

 

Dette skyldes (i følge forskning) at den dosen de får ikke er direkte tilpasset deres lagre og behov. Ofte forsvinner dette når dosen reduseres. Har du mulighet til å redusere noe og se om det bedres? Om lege eller jordmor har satt deg på dette, så hør med de først. Det er de som har det medisinske ansvaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reduserer dosen, og ser om det hjelper - og satser på et liv uten løs mage:) Har bare tenkt at det skyldes graviditeten, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! ja, jeg var på sykehuset igår, å da sa hu jordmora at jeg skulle øke dosen magnesium siden ejg ikke hadde hatt noe bedring. Så sier hu i slengen, "ja så lenge du ikke har fått den diarèen som noen får av magnesium, så pøser vi bare på!"

 

Å da stoppa jeg henne å bare : Er det DET som er grunnen til at jeg driter hele tida!? hahaha:)

Så da skulle vi ikke øke alikevel... men fortsette sa hun. Men jeg kan ikke skjønne at det er bra å gå med kronisk diarè frem til uke 36 heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, takk for informasjonen!! Da skal jeg redusere litt, å se om det kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnesium skilles ut av kroppen dersom du får tatt for store doser. Prøv å justere litt ned. Det finnes også flere produkter på helsekosten som har ulikt innhold av magnesium. Prøv deg litt frem. Magnesium tas best opp på kvelden. Lykke til!

 

Ethienne HØYGRAVID: til de som trener kan det være lurt å anbefale en kombinasjon av kalsium og magnesium. Jeg har tidligere slitt med masse kramper i tær/legger og hatt god erfaring kun med magnesium, men plutselig virket det ikke lenger. Kalsium og magnesium er avhengig av hverandre og kan komme i ubalanse. Dette skjedde med meg og når jeg begynte med et kombinasjonsprodukt ble jeg helt fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 12:22.

 

Ja gir alltid beskjed om at de skal ta kombinasjon med kalsiuum, med mindre det foreligger medisinske kontraindikasjoner. Men de får alltid beskjed om å kontakte lege først, for å vurdere ernæringsstatus. Det er derfor produkter som ZMA benyttes mye, men der igjen er dosen desverre ofte satt. Bedre med individuell tilpasning i form av pulver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere, jeg har en boks med tabletter, hvor hver tablett er 300mg. Kan jeg dele den i to da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar denne tabletten på et annet tidspunkt enn på kvelden, vil jeg anbefale deg å forsøke det først. Evt kan du forsøke å dele de - hvis du klarer. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Jeg tar 600 mg pr dag. Har hatt diare siden jeg begynte med dem. Er det magnesiumen? Uansett jeg har tatt min siste magnesium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...