Gå til innhold

Ang det å ta hensyn til naboene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrikete unger på trampolina kl åtte er ti ganger hverre enn litt musikk altså!!!! Jeg lenger mine kl syv, og da er det full "fest" på trampolina til naboen. HVER dag!

Det er stress det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men hvis du bor så tett på folk at det plager deg at barn leker kl 8 om kvelden, da bør du bare flytte ut i skogen!

Skrevet

Må dessverre medele deg at verden ikke stopper selv om dine barn legger seg kl 19.00.... Det finnes faktisk andre barn som er ELDRE i verden gitt...

Som noen andre sier..hvis dette plager deg.... flytt ut i skogen der ikke noen plager deg! Eller huff...tenk hvis det går en mus forbi etter kl 19...

Jaja... litt frekt skrevet..men når man bosetter seg midt mellom folk så blir det sånn! for tenk!

Skrevet

"hverre"

Du er "gjemmehverende" eller...?

Skrevet

Var egentlig bare et svar på at skrikende frekke unger er MYE værre en musikk =)

Skrevet

"værre"...???

Herregud!

Skrevet

"Verre" heter det. : )

Skrevet

Prøv en gang til, så greier du kanskje få det rett...

Skrevet

har ikke noe behov for å skrive rett =)

Skrevet

Hvis det plager deg mye, er du i din fulle rett til å be naboen flytte på trampolinen.

Støy:

Du må tåle det man kan kalle normal støy, for eksempel at naboen klipper gresset i ny og ne. Du må også tåle at nabobarna hopper på trampoline, men hvis det er til stor sjenanse kan du be naboen om å flytte den litt lenger bort fra husene.

Skrevet

Nei, hvorfor i alle dager skulle voksne folk se behovet for å skrive nogenlunde riktig...?

Skrevet

da er vi jo enige da! =)

Skrevet

Jeg er glad vi bor ett sted der vi tar hensyn til hverandre og kan snakke sammen på en fin måte. Jeg vet når naboungene legger seg, så når de legger seg så vet ungene at de ikke skal ta helt av på trampolina. De får lov til å leke og kose seg, og broren til han som legger seg tidlig er somoftes på trampolina han også, igrunn alle naboungene.

Den som vil spille musikk, spiller musikk. Skal en ha fest, skikkelig fest pleier de å siifra over hekken. Jeg syns det bare er hyggelig om noen har en fest i ny og ne, og da legges unger deretter også.

Men vi er nok veldig heldige her vi bor, siden nesten alle naboer har de samme uskrevene reglene. Alle ungene er sammen, uansett alder så ingen har noe å klage på igrunn. 1åringer og 15åringer leker sammen, de passer på hverandre og inkluderer alle i nabolaget. Hagen vår har blitt ett samlingspungt har jeg merket, og det er helt greit. Det kryr av store og små, det er liv og røre hele dagen.

Skrevet

Mitt råd til dere er, flytt!

Her legger både mann og barn seg klokken halv åtte, vi kan jo ikke forvente at alle naboene har samme døgnrytme som oss. Jeg som er våken lenger enn halv åtte, og oppholder meg over soverommet vårt hele kvelden tar så klart hensyn, men at resten av naboene tar hensyn til at han jobber natta kan vi jo ikke kreve.

Skrevet

Tøvete "råd" om å flytte. De fleste bor faktisk i tettbygde strøk, men det betyr ikke at de dermed setter pris på ungebråk hele dagen og kvelden. Alle har behov for ro, ikke minst når det er varmt nok til å sitte ute i hagen. Svære trampoliner i annenhver hage er et stort problem for alle som må høre på dette. Ikke nok med at de hopper på dem, men de må selvsagt rope og skrike hele tida også. Problemet er at de har foreldre som ikke tar hensyn til sine medmennesker. Det er bråkmakerne som eventuelt burde flytte langt til skogs, siden de ikke har lært seg elementær folkeskikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...