Gå til innhold

Forbrukerrådets store test av barneseter 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt utvalg av babyseter og beltestoler men for de med små barn(ca. 1 og opp til min. 4 år) er testen meget skuffende.

Skrevet

Du er ekstremt opptatt av bilstoler du

Skrevet

Har dei ikkje testa bilstoler fra 1-4 år som er bakovervendt?

Eller berre eg som ikkje klarre å finne det i testen?

Skrevet

de tester jo bare det som er nytt på markedet.. finnes nok av gode seter som er testet tidligere!

Skrevet

Hvis du leser posten så ser du at det forsatt er flere bakovervendte seter de kunne testet. De kunne byttet bort noen av de fremovervendte setene med de bakovervendte.

Skrevet

Ja, det er jeg faktisk =D

Skrevet

Nei, ikke en eneste. De mener selv at de har testet de aller fleste(så hvorfor ikke ta med de setene som ikke har blitt testet?).

Skrevet

Har ikke lest testen, men det er skuffende lite informasjon om barneseter til barn som vokser ut av babystolen og er for små til beltestol. Særlig bakovervendte. Vi byttet bil og da passet ikke barnesetet lenger. Hadde vært kjekt å finne informasjon om hvilke seter og biler som gikk godt sammen...

 

Prøvde meg med en "dele-erfaringer-tråd" for ett par dager siden uten at noen slengte seg på. Mulig jeg skrev litt skremmende langt :) Men alle erfaringer er nyttige da

Skrevet

Ja, jeg synes også den var veldig skuffende. Og jeg kan ikke forstå at de norske testene igjen slakter Britax MultiTech fordi den gjør det dårlig forovervendt (barn skal ikke sitte forovervendt før de er store nok til beltestol) når den gjør det bra bakovervendt og er blandt de mest populære stolene i Sverige (som har langt mer peiling på bilsikring enn Norge).

 

At testen er forvirrende er jeg ikke overrasket over. Jeg synes i det store og det hele mange slike forbrukertester er veldig forvirrende og har merkelige kriterier. Ta f.eks. den barnevogntesten for ikke så lenge siden, hvor Teutonia Mistral S ble slaktet fordi det vendbare styret knakk. Leste man testen grundig kom det fram at den knakk i -30 grader og med en vekt på 50 kg (finnes det i det hele tatt barn i barnevognalder som veier i nærheten av 50 kg). Det er vel ingen foreldre som vil oppleve dette og ser man på forskjellige nettsider med brukeres egne erfaringer så er alle fornøyd med disse vognene. De tester med andre ord ting som er helt uvesentiig for de som faktisk skal bruke produktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...