Gå til innhold

Du nav-ansatte med tilgang på journaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kopiert fra et annet innlegg

Men, altså.. Jeg jobber i nav, og der har jo jeg tilgang til alle mappene og journalene til alle som bor i min kommune, selv om det ikke er jeg som er saksbehandler. Jeg har ikke tilgang til folk i andre kommuner....

Det er jo naturlig at legen din har tilgang til din journal... Og jeg tenker det er vitkig at de har oversikt over medisinen du får, feks mtp misbruk.. Men om du kjenner denne fastlegen din så godt (ikke det at jeg tror han bryr seg slik sett - han er jo profesjonell), så får du skifte fastlege da vel...

Oppbevarer dere medisinske journaler på NAV?

Hva i huleste skal det være godt for?

Hvorfor har du tilgang på alle, selv når du ikke er saksbehandler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du marker det du kopierer fra andre tekster med anførselstegn er det litt lettere å vite akkurat hvilken del av teksten som er sitat og hvilken del som er ditt.

Skrevet

***Men, altså.. Jeg jobber i nav, og der har jo jeg tilgang til alle mappene og journalene til alle som bor i min kommune, selv om det ikke er jeg som er saksbehandler. Jeg har ikke tilgang til folk i andre kommuner....

Det er jo naturlig at legen din har tilgang til din journal... Og jeg tenker det er vitkig at de har oversikt over medisinen du får, feks mtp misbruk.. Men om du kjenner denne fastlegen din så godt (ikke det at jeg tror han bryr seg slik sett - han er jo profesjonell), så får du skifte fastlege da vel...******

Skrevet

Journaler trenger ikke være medisinske.... Nei, har selvsagt ikke tilgang til folks medisinske journaler.. Hvorfor i alle dager skulle jeg det??

Skrevet

Da var innlegget ditt veldig misvisende da det gjalt journaler hos legene.

Skrevet

Nei, medisinske journaler oppbevares hos legen. Men saksmappene hos NAV blir oppbevart i arkiv, og dette har alle der tilgang til. En har også tilgang til alle diagnoser som innbyggere i kommunen har eller har hatt de siste 10 årene, samt sykemeldingsperioder og andre ting.

En har også tilgang til å se alle utbetalinger fra NAV, inkludert sosialstønader. Og en ser alle pålagte trekk, dvs hos de av innbyggerne som har utbetalinger fra NAV som det er pålagt trekk fra.

Skrevet

Og jeg over er ikke den som skrev det kopierte innlegget, men en annen som jobber i NAV.

Skrevet

Det var jo ikke misvisende. Jeg som ikke har lest den debatten en gang, skjønte utmerket godt hva hun mente, og jeg synes hun forklarte det bra.

Skrevet

***Men, altså.. Jeg jobber i nav, og der har jo jeg tilgang til alle mappene og journalene til alle som bor i min kommune***

Da misforsto jeg alle mappene og journalene.. trodde dette var i et og samme datasystem.

beklager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...