Nøtteliten_venter_gutt_5.jul:) Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 ...så nett på tv2 nyhetene om en som ble mobbet og slått i fjeset på Løvås skole i Bergen. Og så ble filmen lagt ut på nettet, og folk skrev ting som tøft og lol....eier ikke dagens ungdom litt vett i hodet sitt, eller der det foreldrene som ikke lærer barna sine opp til å oppføre seg...Kjente jeg ble rasende inni meg når jeg så det, begynner mine barn å mobbe, skal de jaggu med få huden full..... Nøtteliten_venter_gutt_5.jul:)
rødt&blått Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Provoserende er det, men huden full er vel ikke det som hjelper mest! Mange av de som har "behov" for å mobbe andre, er allerede barn som ikke har det tipp topp på hjemmebane. (ikke alle selvsagt, men gjennomsnittet) Mobbing er noe de mestrer og får positiv respons på av venner. Negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet! Hadde jeg funnet ut at mitt barn var en mobber, hadde jeg bestilt time hos nærmeste familievernkontor! Syns det var bra av mammaen til mobbeofferet at hun politianmeldte saken. Det kan komme mye bra ut av det for begge parter og skulle vært rutine! Hadde det vært voksne mennesker som holdt på sånn, så hadde det vært en selvfølge å politianmelde.
Makkapakka Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Jeg også....! Blir så sint og lei meg altså. Og det er blitt så grusomt, nå når "barna" legger ut mobbingen på nett osv. Og at andre synes det er "tøft, kult" osv. Det er bare ikke til å tro. Er så glad jeg aldri har hatt problemer med mobbing, men har helt angst at min datter skal bli mobbet. Hun er bare 3 år,men jeg følger med i sandkassa som en hauk. Er redd for å blande meg i leken for mye, ikke bra det heller, men...... At man skal bekymre seg SÅ mye altså....
MizzaM Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har 3 døtre(15,11,7) og en på vei og må si jeg er like redd for at de skal BLI mobbere som for at de skal bli mobbet! Ble selv mobbet en periode som barn og tror mobberen ødelegger sitt eget liv/følelsesliv like mye som den som blir mobbet. Mangelen på empati blandt ungene er skummel og man må i utgangspunktet ha savnet/manglet noe når man uten samvittighet plager andre over tid og i tillegg er stolt av det:(! Her må vi foreldre ta ansvar og jeg er VELDIG konsekvent i å vise mine holdninger til mobbing tydelig i forhold til mine barn. De VET at det er uakseptabel oppførsel, rett og slett! Det samme er utestengning ol!
Nøtteliten_venter_gutt_5.jul:) Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2010 Huden full var kanskje litt feil skrevet, ser selv at man må tenke seg om selv om man blir hisssig/provosert om noe. Og heller ta en fornuftig og rolig samtale sammen med barna, slik at man kommer til buns i problemene, Jeg har selv blitt mobbet, men ikke mye, men hun ene som var voldsom på mobbing på ungdomskolen min, sliter idag med samvittighet over det hun har gjort. Det hadde kanskje vært greit at både tidligere mobbere og mobbeoffere gikk rundt å snakket om det på skolene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå