Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Hvordan gjør dere det med ungene og jobben? Jeg er ikke tatt ut i streik, så det blir vanskelig. Barnehagen har redusert åpningstid dersom det blir streik, og bare åpent 2-3 dager i uka for hver avdeling. Blir jeg tatt ut i streik etterhvert blir det lettere, da har jeg jo bare en og annen streikevakt. Man får jo ikke fri fra jobb pga stengt barnehage, og vi får ikke avspasere osv under streik.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Enten må mannen eller jeg ta seg fri, eller bare la bikja passe ungen. Håper så de blir enige slik at streiken blir avblåst.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Hvordan tar dere fri, da? Da må dere jo ta feriedager.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 hm, har jeg ikke tenkt på, men arbeidsgiveren har vel oversikt over hva regelverket er når barnehagen er stengt. Da blir det nok jeg som må ta ut feriedager, da mannen har kun ferie jul, påske, fellesferien, og ikke kan ta ut feriedager resten av året. (privat bedrift) evt fri uten lønn da.....
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 kjære deg, min mann jobber i en privat bedrift... og nei det er ikke han som skal streike
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Skal du streike, da? Da kan du ikke avtale ferie nå. Heller ikke ta ut avspasering, egenmelding eller sykt barn-dager. Du må til legen selv om ungen bare er snørrete!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 komunalt ansatte som skal streike. Når barnehagen er stengt må forledrene finne et annet alternativ. Hvis det ikke er lov å ta en uplanlagt feriedag, må man ta med ungen på jobb eller ta en dag fri uten lønn.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 er det snakk om en landsomfattende streik, eller er det noen kommuner?? Blir skjelven i buksa jeg nå, har eksamener, oppgaver og masse styr og holde på med nå på skoleårets sluttspurt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå