Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Hvordan oppleves de i forhold til jentene/damene? Føler dere de har bedre kontakt med barna deres? Syntes dere at DERE får bedre kontakt med de enn damene?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Jeg syns både damene og mennene har bra forhold med barna og meg, og jeg ser ikke helt forskjellen mellom kvinne og mannn på dette punkt. Alle er flinke i den bhg
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Det er to unge menn i barnehagen der gutten min går, å det virker som de har god kontakt med damene i personalet, barna og oss foreldre! Her er det veldig sånn at barna syns det er kjempe stas med disse to mennene, da de virker mer lekene kanskje, enn damene, selvom de også er kjempe flinke med barna altså. Tror dere skjønner hva jeg mener:) Men jeg må fortsatt si at jeg får bedre informasjon av damene, enn dem da. Men sånn er det jo gjerne med mannfolk, hehe.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Ja, og jeg synes det er positivt. De små har godt av både manlige og kvinnelige ansatte i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 I bhg til sønnen min jobber det 3 menn. 2 av og til og en som er der daglig. Merker ikke noe forskjell på kontakt med barna på menn eller kvinner, men de leker jo faktisk anderledes og mer viltert med barna og det blir jo veldig satt pris på av barna. Synes de i bhg til sønnen min er litt dårligere på å fortelle hva de har gjort osv enn damene, men det kan jo også ha noe med at to av de kun jobber deltid og han på heltid ofte er opptatt i lek når vi kommer.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Akkurat nå er det flertall av menn som jobber på avdelingen til jenta mi. Har god kontakt med både damene og mennene. Jenta mi har også god kontakt med alle. Jenta mi som går i første klasse nå, har hatt best kontakt med guttene i barnehagen bestandig. Hun gikk i en barnehage som ikke hadde noen menn, og merket på hun at hun savnet noen menn, så jeg så hun lyste opp når hun så to menn i den nye når hun skiftet. Nå svinser jenta mi bort til han ene som jobber i barnehagen støtt og stadig, jeg tror ikke det er for å leke med sønnen men pappan. Men nå er jeg ganske guttejente av meg, så jeg får lett kontakt med menn. Jeg syns de er lettere å prate med enn damer.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 I vår barnehage er det mange menn, omtrent halvparten. De er ulike som damene. Noen liker jeg veldig godt, andremindre. Det gjelder begge kjønn. Generelt er nok mennene litt mer rotete og litt røffere enn damene men når det gjelder kontakt med barna og oss foreldrene ser jeg ikke noen spessiell forskjeld.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 ja, min lille skal i barnehagen der jewg jobber og der er det to menn, en lærling og en ufaglært, jeg syns dette er veldig positivt! etter å ha jobbet sammen med dem ser jeg hvor godt alle ungene har av dem, spesiellt guttene syns det er stas! hvordan en får kontakt er jo ganske individuellt, men jeg syns det er lettere å "komme innpå" og ha en erlig diskusjon, fordi menn tenker på en annen måte og har mye positivt å bidra med! de er også mye lettere å snakke med, og har en mer åpen holdning enn mange av damene.. hvordan de får kontakt med min lille er litt tidlig å si enda, men jeg håper og regner med det går greitt, men om de blir på hennes avdeling vet jeg jo ikke enda:) jeg hadde ikke vært redd for å sende henne i barnehagen med tanke på at det var menn der, jeg ser ikke på dem som mindre hendt til å ta seg av mitt barn enn damene:) og jeg syns det er ganske teit med dem som ikke føler seg komfortabel med det pga reddsel for overgrep.. noe annet er det jo em en får misstanker, men sånn generellt er de fleste menn ikke overgripere eller pedofile..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Hei, jeg er HI I denne forbindelsen tenker jeg absolutt ikke på pedofili el. Mitt inntrykk er bare (og min mening forsåvidt) at i "min" barnehage får jeg bedre info og samtaler med mannen enn damene som jobber der. Har et mye bedre inntrykk av han altså, og lurer på om det er flere der ute som syntes det samme. Ikke visste jeg at det var så mye menn ute i bhg heller, som dere forteller her, og det er jo kjempepositivt!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 mhm, men da er vi egentlig ening! barn har behov for menn i barnehagen! det er ivertfall mitt syn på saken:)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #11 Skrevet 26. mai 2010 Ja, begge ungene har vært i barnehager hvor det har jobbet menn på avdelingen. Har kun positive erfaringer om dette. Det trengs menn i barnehagene, de ser ting fra andre synsvinkler enn kvinner, og tar barna med på andre aktiviteter. JA TIL FLERE MENN I BARNEHAGNE!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå