Gå til innhold

har noen hatt halsbetennelse før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er den 7 dag nå med smertehelvete mens jeg svelger. Er hverken forskjølet eller syk. begynte først med at det gjorde vondt når jeg svelger. men nå har jeg smerter i tunga og. orker ikke å snakke fordi det gjør voooondt.

gidder ikke å gå til legen heller. orker ikke å dra hjem igjen siden det bare er virus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en paracet.

Gurgle med munnskyld laaangt bak i halsen.

Varm opp vann,tilsett solbærsirup og brennvin (60%).

Så blir det mye bedre;-)

Skrevet

Hvis det er halsbetennelse så får du antibiotika og det blir borte i løpet av et par dager. Ville absolutt tatt en tur til legen.

Skrevet

Ingen vits å få antibiotika for halsbetennelse eller bihulebetennelse. Sykepleiere (og leger) sier du med antibiotika blir kvitt infeksjonen ca 3 timer før med medisiner enn uten. Kroppen har godt av å takle små ufarlige infeksjoner uten slike medisiner.

Skrevet

Om du har halsbetennelse med streptokokkar vil det ta kroppen ca 10 døgn å lage antistoff og gjere deg bedre, i følge legen min. Med antibiotika blir ein som regel bedre i løpet av 24 timar.

Eg har hatt halsbetennelse med streptokokkar mange gongar, alltid kjenneteikna av høg feber (over 40 dei to siste gongane).

Om du ikkje har feber og er i bra form sånn bortsett frå halsen ville eg berre sett det an nokre dagar.

God bedring, det er noko dritt det der!

Skrevet

jeg vet ikke om jeg klarer å se det ann. har så vondt at jeg vil ikke svelge. sitter her og sikler isteden for :P

Skrevet

http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/luftveier/article54520-17168.html

Om du faktisk er skikkeleg dårleg bør du naturlegvis ta kontakt med lege. Då kan du i alle fall få svar på om det er bakterielt, i såfall treng du truleg antibiotika. Det står "over alt" at halsbetennelse med streptokokkar blir kjenneteikna av feber, men kanskje ein kan ha det utan feber og? Eg har ikkje snøring. Om det er virus gjer dei neppe noko...

Skrevet

Jeg har hatt halsbetennelse mange ganger. Har da fått antibiotika, går fort over da.

Siste gangen jeg hadde det nå, var faktisk uten feber. Allmennetilstanden var veldig dårlig, super vondt i halsen. Hjalp med ibux for smerten da. Ble en antibiotika kur da også.

Tror du skal ta deg en tur til legen.

Skrevet

Det høres jo ut som halsbetennelse eller streptokokk-infeksjon. Det siste kan være ganske alvorlig. Så jeg anbefaler et legebesøk.

Om du absolutt ikke gidder. Kjøp corsodyl på apoteket og gurgle i det.

Skrevet

Går så absolutt an å ha streptokokkinfeksjon i halsen uten å ha feber. Hadde det i hele fjor sommer. Fra slutten av juni- slutten av august fikk jeg 4 antibiotika kurer pga streptokokker i halsen som ikke ble borte:( var kun føe første kuren a jeg hadde litt feber!

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å gå til legen! Du skal ikke ha så vondt i halsen "uten at det er noe"

Skrevet

ELLEN F,

Det stemmer ikke for halsbetennelse! Har man en streptokokk infeksjon i halsen (som er den vanligste halsbetennelsen) så hjelper antibiotika nesten med en gang. Det er jo nettopp derfor man fjerner mandler - slik at man skal skåne kroppen for alle disse antiobiotika kurene pga halsbetennelse.

Ang bihulebetennelse er jeg enig med deg!

HI: høres ut som du har en kraftig bakteriell infeksjon i halsen! Du bør absolutt ta deg en tur til legen. Du får svar på strep.-prøven med en gang og vil da få antiobiotika hvis denne er positiv (som jeg tror den er i ditt tilfelle..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...