Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Jeg var sykemeldt fra beg av februar til nesten ut april. Først fire uker fullt sm, så 50 og 40%, før jeg begynte å jobbe fullt igjen siste uka i april.... jeg står nå i fare for å bli sykemeldt igjen... en kamerat mente jeg da ikke har rett på sykepenger nå... er det noe som har endret seg ifht regelverket? Såvidt jeg husker, vil jeg etter 52 ukers sykemelding måtte over på rehab.penger (noe jeg håper ikke blir aktuelt!!) men inntil det er gått 52 uker har jeg vel krav på sykepenger selv om jeg har vært sykemeldt noe, så jobbet en til to mnd igjen? Trodde ikke det hadde noe å si jeg... jaja... må kanskje oppdatere meg litt....
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Du har rett på sykepenger. Hvis du er sykemeldt 1 år, og så blir friskemeldt, må du jobbe i 6 mnd for å opparbeide deg rett på sykepenger igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå