Gå til innhold

Hvor mange her har slite med å bli gravide med barn nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her kom tulla på 3 p-pille frie mnd, uten en gang å "prøve"... men nå tar ting tid gitt... hun er tre år, og vi kunne virkelig tenke oss en til... er nå i 9 pp, uten hell:( har brukt bidronning gele, og el-tester.....

og det tærer på meg nå merker jeg, for folk maser sånn!!!!noen som har noen oppmuntrende ord, om at nr 2 eller 3 eller 4 har har latt seg vente på??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

førstemann tok 1 1/2år hos oss, og jeg håpet at vi slapp å vente like lenge på nr to. jeg er nå endelig gravid og i min 24. uke, men det tok 1 år å bli gravid med denne lille gutten også!!

ønsker deg masse lykke til! :-D

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 år, og er nå gravid med nr 2. Jeg har blitt lett gravid, men har også mistet lett. Hadde en SA før gutten min hang seg fast, og har hatt en MA nå også. Så jeg er ganske så spent på frøet som jeg har nå.

Jeg har gått til akupunktør nå, og det kan godt være at det er det som gjør at jeg har blitt så fort gravid. Godt gjøre det uansett, så det kan jeg på det varmeste anbefale :)

Lykke til!

Skrevet

*Rekker opp hånda*

Med første tok det 3 pillefrie mnd før det ble klaff.. :)

Nu har vi prøvd i 1,5 år uten hell.. Men så fikk jeg jo beskjed idag at jeg har eggstokk cyster..Ikke rart hvis man ikke blir gravid da..

Lykke til!

Skrevet

Signerer her desverre..... Med jenta vår tok det 7 pp inkludert en SA. Nå har vi vært prøvere på og av siden oktober 2008. Jeg ble da gravid i 1 pp, men mistet og har ikke lykkes å bli gravid igjen. Jeg har ikke vært så aktiv her det siste halveåret for å forsøke fokusere på litt annet. Lykke til alle sammen!

Skrevet

ja. dessverre. Vi rakk såvidt å tenke på barn og vips var datteren vår på vei... hun ble født i august 2007.. begynte prøvingen igjen sommeren 2008.. i løpet av 2009 mistet jeg 4 ganger.. 3 SA og siste var MA med påfølgende utskrapning i beg.av august..

så relativt lett gravid da, men nå har jeg altså ikke vært gravid siden ifjor sommer...venter på tante rød nå..eller helst ikke.. er på dag 30 nå, men har ikke testet etter EL denne mnd så muligens forskjøvet... men har kjøpt meg CB fertilitetsmonitor idag som ligger klar! (med mindre jeg er heldig og faktisk er blitt gravid igjen...).. Jenta vår er veldig opptatt av baby og vil gjerne ha en lillesøster...! Selv blir vi overlykkelige om det bare blir et barn til... (eller flere;))

Lykke til alle fra meg også!

Skrevet

Er i 8. prøvemåned. Venta lenge på å få att mensen etter førstemann så føles enda lengre. Brukte aldri prevensjon etter fødsel i mai-08. Er på fjerde doble pergokur nå, så nå håper jeg det skjer. Har ikke eggløsning uten pergo ser det ut til...

Min gynekolog sa det så fint: Før eller senere blir du gravid, det kan bare ta litt tid... hehe, joda ;0)

Skrevet

Nesten litt "godt" å høre at ikke alle bare kan knipse, for det virke det som på meg av å til, når folk maser å spør om vi ikke snart skal gi tulla søster eller bror!!! og mange rundt meg får dem med ca 2 års mellomrom, og da virker det jo nøye planlagt.. jeg får smøre meg med litt tålmodiget til, men ikke lett:-/ Takk for mange hyggelige svar hvertfall, og masse lykke til alle og enhver:))

Skrevet

Ja, ikke sant! Er ikke bare å få de liksom... nå føler jeg at alle mine venner og kollegaer blir gravide - med kommentar om at de ikke prøvde en gang. Grrrr... hehe. Jaja, kjekt for dei då :0)

Lykke til ღPrinzessemor håper på nr 2ღ og dere andre også!

Skrevet

Check!

Vi fikk førstemann etter 3-4 pp og er nå igang med ivf for å forhåpentligvis få en til. Ser imidlertid mørkt ut da det er noe galt med eggene mine. Kommer til å gå for adopsjon hvis det ikke lykkes snart.

Skrevet

Første vår satt på 7 pp etter p-pille slutt. Nr. 2 satt på 3 pp etter p-pille slutt, men mistet den i SA... Er nå gravid igjen (8 uker i dag), og ble vel det rett etter SA. Så tok ikke lang tid, men lit slit var det...

Skrevet

Prøvde i ca 7.pp på den lille jenta vi har nå, å er inne i 8.pp nå å håper på klaff snart, men det ser ut så jeg må gå åver i 9.pp..

Trodde nr 2 skulle gå lettere jeg, siden jeg hadde fått en fra før. Men nej.. :) Får bare vente litt til å se om det ikke skjer noe. Hvis ikke beggynner jeg med el tester å en sjekk hos legen.. :)

Skrevet

Hei, hei jenter :)

Slenger meg på her jeg...

Har blitt relativt fort gravid alle gangene (6 ganger totalt), men dessverre bare ett fullført svangerskap :(

Etter at jeg fikk datteren min for 4 år siden har jeg vært gravid totalt 3 ganger, første gang mistet jeg tvillinger i MA i uke 12, deretter en spire i MA i uke 10 og så en tidlig SA i uke 5, det er snart 10 mnd siden jeg mistet sist. Er på tredje prøveåret etter å ha mast i halvannet år på mannen om at vi skulle gå for nr 2, måtte jo bare vente til mannen var klar da - så totalt har jeg ventet siden sommeren 2006 med å få nr 2, og har vært aktive prøvere (når begge to var enige) siden våren 2008.

Utrolig kjipt at vi bare ikke får det til... Det tærer veldig på synes jeg, både fysisk og psykisk :(

Har dessverre ingen oppmuntrende ord, men ville nå bare si at vi er flere i samme situasjon. Jeg prøver å tenke på andre ting innimellom, men det er ikke så lett når ønsket er så stort... Prøver å være optimist og se positivt på det, men ikke alltid like lett!!

Har gått flere runder på pergotime for å bedre eggkvaliteten min, men null spire for det. Gyn mener også at Riksen vil avslå søknad om IVF siden vi har barn fra før (lagd helt av oss selv da), så jeg ser litt mørkt på det, innrømmer det...

Kanskje jeg skal ta kontakt med gyn på sykehuset igjen - blir jo veldig dyrt når man går til privat gyn og har blitt fulgt opp på gyn på sykehuset før...

Spørs om jeg kanskje tar en liten telefon til mandag...

Håper vi snart sitter med en positiv test i hånden jenter - vi mååååå bare ha troen at en dag blir det vår tur igjen!!!!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...