Gå til innhold

på legekontroll i stad sa legen.... (ang overtid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

at vi gravide ikke kan gå mer enn en uke over tiden lenger. er ikke det bra da?? hehe.. ikke at jeg har tenkt til å gå over tiden men =p

men jeg kjente jeg ble glad inni meg i tilfelle jeg skal være uheldig og måtte bli satt i gang på overtid..

det var visst lovendret over hele landet. har ikke fått med meg det jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jøsses så bra. Dette har ikke jeg fått med meg. Da må det ha skjedd nå nylig for var hos jordmor forige fredag og da var det ikke skjedd noen endringer. Ingenting er bedre enn hvis de kan gjøre det likt over hele landet.

Skrevet

Hmmmm... det gjelder iallefall Trondheim, men tror ikke det gjelder i Oslo.

Skrevet

hmm.. jeg trodde hun sa hele landet men kanskje hun tar feil da.. det gjelder hvertfall der jeg bor.. =)

Skrevet

jøss det var på tide at den loven der kom :)

gratulerer norge sier jeg :)

og supert for oss gravide da:)

Skrevet

jeg har også hørt at det er lovendringer, bor på sørlandet e da, så det gjelder nok hele landet.. tenkte e skulle spørre jm neste gang e er der

Skrevet

ÅÅÅ håpe d bellerose. Du skal vel føde i Arendal du og! Har aldri gått over mer enn 5 dgr før (første 12 dgr før) Men kjekt å vite.

Skrevet

ja katta mi e ska føde i arendal :)

ska te jordmor 10 juni, skal spørre da, men har ei venninne som skal føde i krs og ho har blitt opplyst om dette med bare ei uke på overtid....

Skrevet

Oj...ble nesten glad her nå :) men tør ikke slippe gleden helt ut her før jeg er sikker på dette her..

høre med jm til uka ang dette her gitt :)

Skrevet

Jeg har termin i dag og har fått beskjed om at jeg i verste fall går 12 dager over før jeg får overtidskontroll på sykehuset...... Hører til SUS

Skrevet

Så lenge barnet har det bra vil jeg heller gå overtid enn å bli satt i gang. Det er lett å følge med, bla ved å se på vekt, mengde forstervann og hjerterytme til barnet. Det er heller ikke ukomplisert eller ufarlig å bli satt i gang. Et normalt sv.skap kan godt være 42 uker og/eller termindato kan være feil. Kropper er ikke timeplaner eller klokker.

Jeg har tro på at kroppen i 99 % av tilfellene ordner opp selv. MEN: Mener legen at det på noe som helst vis er fare for barnet vil jeg selvsagt akseptere å bli satt i gang!

Det er min mening om det hele.

Skrevet

sjekket på nett nå ang dette og der fikk jeg opp at Lillehammer er en av de to sykehusene som setter i gang 7dager over.. Stod ikke hvilket sykehus det andre var men...

Skrevet

På Haukeland i Bergen er det 16 dager, i alle fall var det det da jeg var der 12.mai for samtale.

Skrevet

legen min sa at lillehammer sykehus startet med prøve prosjekt ang å sette i gang etter en uke med gode resultater derfor skulle resten oxo følge etter

Skrevet

håpe resten følger med da..

Skrevet

rart, siden ei jeg kjenner er ei uke over nå og de skal ikke sette igang henne..

Skrevet

jeg har også hørt at det har komt noen lovendringer, men hvor finner man disse da? tror ikke det før jeg får se det svart på hvitt jeg...

Skrevet

noen som vet om det gjelde ahus?

Skrevet

noe som vet om dette er endret på ahus? får helt panikk med tanken på å gå 14 dager over termin før de gjør noe... altfor lenge...

Skrevet

bare Lillehammer og tr.heim (st.olavs) som har kommet i gang med dette :(

Skrevet

Det har ikke vært en lovendring, desverre. Lillehammer sin prosedyre er at alle gravide som er en uke på overtid får en kontroll slik at man kan sjekke om babyen har det fint i magen. Dersom alt er ok får man så en tid for igangsetting.

Det er uheldigvis ulike prosedyrer på dette i Norge, noe som gjør oss gravide nervøse og redde for at noe skal skje med babyene våre. Dersom man er usikker hvilken prodesyre som gjelder for det sykehuset man skal føde på må man bare ringe dem. Min erfaring er at den som krever får:-)

Lykke til alle mammaer!

Skrevet

eksimo-07: Jeg skal også føde på sus, men har vert på en kontroll på poliklinikken allerede, og det var på termindato. fikk ny time en uke etter, og da sa de at man MAKS får gå 12 dager over, så på min 8.dag overtid får jeg time til igangsetting senest dag 12.

Hør med legen en gang til :)

Skrevet

Jeg skal til Kongsvinger og der er praksisen overtidskontroll på 10 dagen.

Skrevet

Her er regelen at om jeg går mer enn åtte dager over får jeg ikke føde på fødestua her (i grunn greit siden jeg kommer til å være totalvrak innen den tid), da må jeg til Bodø. Der har de vel fortsatt 14-16 dager som regel, men sist så de an tilstanden til både mor og barn, og planla igangsetting siden jeg var nervøs og utslitt av venting ++. Men utviklingen går definitivt mot maks syv dager over, vi får bare stå på krava!

Skrevet

jeg skal føde på st olavs trondheim, og der KAN man bli igangsatt etter 7 dager. det er opp til mor:) så det er ikke sånn at man blir igangsatt mot sin vilje hvis barnet har det bra. men mange gravide er nervøse på overtid, og får da et valg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...