Gå til innhold

Alle disse papirene som skal sendes inn til nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gjør man dette?

Og finnes det en oversikt over alt som må ordnes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo litt i hvilken situasjon du er i, dette avgjør hva du har krav på. Er du usikker så ta kontakt med ditt lokale nav kontor og spør om å få et informasjonsmøte.

Jeg ba om et slikt møte da jeg ble gravid første gang. Jeg ble vist hvilke papirer jeg måtte fylle ut/hvordan jeg skulle fylle ut og hva jeg hadde krav på. Veldig greit igrunnen for jeg syns det var håpløst å lese seg til på nav sine sider:)

Skrevet

Regner med du tenker på i forhold til permisjonen?

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Ute på høyresiden på linken ligger de skjemaene du trenger. Tror du får veiledning underveis dersom du går inn på skjema "søknad om foreldrepenger...

Dette trengs i korte trekk

- Søknadsskjemaet

- Bekreftelse på termindato fra enten lege eller jordmor

- Inntektsopplysninger fra arbeidsgiver

- Evt trekkopplysninger ved spesielle trekk i tillegg til ordinær skatt

Send inn papirene ca en mnd før du skal ut i permisjon. Søknaden blir ikke behandlet før likevel. Tidligst kan det sendes inn etter uke 26 mener jeg å huske.

Av andre skjemaer i forbindelse med fødsel tror jeg det var noen til sykehus, vedrørende farskap osv. Husker ikke helt! Men dette har ikke noe med nav å gjøre. Tror du vil få informasjonen du trenger underveis i kontakten med helsevesenet.

Håper dette var til hjelp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...