Gjest Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Når gjør man dette? Og finnes det en oversikt over alt som må ordnes?
lucky meee:) Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Det spørs jo litt i hvilken situasjon du er i, dette avgjør hva du har krav på. Er du usikker så ta kontakt med ditt lokale nav kontor og spør om å få et informasjonsmøte. Jeg ba om et slikt møte da jeg ble gravid første gang. Jeg ble vist hvilke papirer jeg måtte fylle ut/hvordan jeg skulle fylle ut og hva jeg hadde krav på. Veldig greit igrunnen for jeg syns det var håpløst å lese seg til på nav sine sider:)
Mrs Preggie Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Regner med du tenker på i forhold til permisjonen? http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel Ute på høyresiden på linken ligger de skjemaene du trenger. Tror du får veiledning underveis dersom du går inn på skjema "søknad om foreldrepenger... Dette trengs i korte trekk - Søknadsskjemaet - Bekreftelse på termindato fra enten lege eller jordmor - Inntektsopplysninger fra arbeidsgiver - Evt trekkopplysninger ved spesielle trekk i tillegg til ordinær skatt Send inn papirene ca en mnd før du skal ut i permisjon. Søknaden blir ikke behandlet før likevel. Tidligst kan det sendes inn etter uke 26 mener jeg å huske. Av andre skjemaer i forbindelse med fødsel tror jeg det var noen til sykehus, vedrørende farskap osv. Husker ikke helt! Men dette har ikke noe med nav å gjøre. Tror du vil få informasjonen du trenger underveis i kontakten med helsevesenet. Håper dette var til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå