Elsie84 Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har maxi cosi bakovervendt bilsete som jeg har festet i baksetet i bilen med base og isofixfester.. jeg kjører en del alene med han i bil og syns det er fustrerende å ha han i baksetet.. må stoppe ofte for å gi smokken, vise at jeg er her osv.. han sover ikke hele bilturen lengre.. er det noen som har setet i forsetet? hvordan er risikoen med å ha de forran? noen som vet?
Babyønske �� Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har gutten min i framsetet når jeg kjører med han alene. Han hater å sitte bak alene. Han var 3 mnd når vi var nødt å montere bryter for å koble ut airbagen. Han hylte desperat når han satt alene bak. Når han fikk komme fram(eller jeg satt bak med han), var alt ok. Hadde også Maxi Cosi m/ isofoxbase.(som da måtte festes med seler framme). Trygg trafikk sier at risikoen ved å sitte bakovervendt framme ikke er særlig større enn ved bakovervendt bak. Så jeg har han framme med god samvittighet. http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3148
BlåBlå Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Ifølge Trygg Trafikk er det ikke nevneverdig forskjell på å ha de foran eller bak, så lenge de sitter i sete tilpasset vekt/alder og airbagen er koblet ut.
Elsie84 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2010 Takk for svar gutten min er 4mnd og bilturene gjør meg helt svett så nå skal jeg sette han forran når vi skal på tur alene jeg leste linken din og det at man blir forstyrret som bilfører ved å ha de baki er et godt poeng.. da må jeg sette bilen på verksted tror jeg for å koble ut airbagen... åh kjenner jeg er lettet!
Mor Løvehjerte Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Vi har vesla i bakovervendt stol i framsetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå