Gå til innhold

Ang sikring av barn i bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har maxi cosi bakovervendt bilsete som jeg har festet i baksetet i bilen med base og isofixfester.. jeg kjører en del alene med han i bil og syns det er fustrerende å ha han i baksetet.. må stoppe ofte for å gi smokken, vise at jeg er her osv.. han sover ikke hele bilturen lengre.. er det noen som har setet i forsetet? hvordan er risikoen med å ha de forran?

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gutten min i framsetet når jeg kjører med han alene. Han hater å sitte bak alene. Han var 3 mnd når vi var nødt å montere bryter for å koble ut airbagen. Han hylte desperat når han satt alene bak. Når han fikk komme fram(eller jeg satt bak med han), var alt ok. Hadde også Maxi Cosi m/ isofoxbase.(som da måtte festes med seler framme).

Trygg trafikk sier at risikoen ved å sitte bakovervendt framme ikke er særlig større enn ved bakovervendt bak. Så jeg har han framme med god samvittighet.

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3148

Skrevet

Ifølge Trygg Trafikk er det ikke nevneverdig forskjell på å ha de foran eller bak, så lenge de sitter i sete tilpasset vekt/alder og airbagen er koblet ut.

Skrevet

Takk for svar :) gutten min er 4mnd og bilturene gjør meg helt svett så nå skal jeg sette han forran når vi skal på tur alene :) jeg leste linken din og det at man blir forstyrret som bilfører ved å ha de baki er et godt poeng..

da må jeg sette bilen på verksted tror jeg for å koble ut airbagen... åh kjenner jeg er lettet!

Skrevet

Vi har vesla i bakovervendt stol i framsetet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...