moota m storebror&lillebror Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 imorgen får de bare være fra 8-10 pga barna skal deles i grupper. På fredag får de være fra frokost (avsluttes 8.30) til etter lunsj. Går det virkelig så sent å innkjøre barna i bhg?? De har gått i bhg før. Lillebror trodde jeg skulle gå med en gang. Han fant noe å leke med og ville vinke. Storesøster trang litt mer tid. Etter 1 time var hun i gang og er litt snurt fordi jeg skal være med hele tiden imorgen også.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Går det ikke greit at du drar fra de når det er greit for barna? Høres nå rart ut at du ikke skal kunne det. I vår barnehage var vi med første dagen hele dagen,var ikke så lenge da, tror vi gikk før hun skulle sove. andre dagen kom vi å hentet henne når hun våknet, og 3. dagen var hun der fra morran og hele dagen, hentet bare litt tidligere da, men hun var bare 8 mnd da. Høres rart ut at de skal måtte bruke så lang tid på innkjøringa når de er klare for å være der lengre.
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2010 Jeg ble rett og slett litt skuffa! Det kan være at jeg får storesøster til å spørre om å få være lenger eller at jeg gjør det selv. Grunnen til at de ikke skal få være lenger er at de skal være i grupper og de ansatte tror at de blir redde da. Men de blir jo ikke det! De var jo klar for at jeg skulle gå begge 2 idag. Synes det var litt overdrevent og være bare 2 timer på 2. dagen. Og 3. dagen får de være fra morgen til i 12 tiden.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Tror det var noe lignende her. Og husker også min ble skuffet for at jeg skulle være der, men jeg kunne sitte på pauserommet. Trengte ikke stå å se på han hele dagen liksom.. Men det er jo tryggere for barna å vite at mammaer i nærheten. De har vel de som jobber i barnehager sett at det kan være lurt og trygt på sikt og ha en myk tilvenning til ny barnehage/barnehage start. Og desverre er det slik at noen foreldre ikke ønsker å følge barna første dagen en gang, og de skylder ikke på seg selv som sannhetten er, men å barna.. Derfor blir det vel slike regler etterhvert som dessverre ser litt dumme ut for noen..
metaMORfose Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Så bra at de likte seg. På en måte litt rart at de er så lite fleksible, men på den annen side så er det litt greit å følge den regelen, for foreldre kan komme tilbake i ettertid og si at bhg "presset" eller lignende. Jeg har opplevd mange merkelige tilbakemeldinger som styrer ) Men trøsten får vel være at det blir full fart fra neste uke, og at dere nå i det minste er i gang ))
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2010 Ja jeg forstår opplegget helt og fullt, men synes de kunne vært med på gruppene imorgen. Det er jo barn som har vært i bhg før og som likte seg, uten å være redde, når mamma trygt satt der. Men men, som du sier metaMORfose, så er vi i gang neste uke =) Deilig, deilig, deilig er bhg slik at mamma kan vaske gulvet, lese lekser (og ikke minst sitte på dib) i fred hi hi hi =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå