Gå til innhold

Stakkars, hun ser det ikke selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gode vennine prøver og prøver å bli gravid. Vet er tungt å se meg høygravid, men jeg har sagt at om hun trenger å være vekke fra meg så forstår jeg det.

Men i dag ringte hun og fortalte om alle disse symptomene, en uke etter eggløsning. Kvalme og oppkast, diarè og manglende matlyst, samt svimmel. Negativ test og negativ blodprøve hos legen, men hun trodde ikke på de. Mannen hennes hadde omgangssyke forrige uke og jeg forsøkte å hinte til at det kanskje var omgangssyke som ga henne så sterke "symptomer"? Ikke at hun ikke var gravid, men at kanskje hun var syk? Foreslo at hun skulle teste om et par uker.

Vel, hun ble forbanna og sa at jeg ikke unnet henne å få barn. Neste gang holder jeg kjeft og bare jatter med tror jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dette tilfelle tror jeg nok det kan være lurt å bare jatte med ja...

Vet på en måte hvordan hun har det også da, selv om jeg visste at jeg ikke var gravid og jeg bare lurte meg selv. Når jeg var prøver ønsket jeg så sterkt at mensen ikke kom at jeg fikk graviditetssyntomer hver gang jeg ventet mensen. Ble kvalm, kastet opp, fikk hovne bryster og fikk dårlig matlyst. Det er skikkelig irriterende!

Skrevet

Slitsomt for deg å høre på alle disse symptomene kan jeg tenke ja.

Forstår meg heller ikke på alle som må dele disse symptomene med andre - uansett om man har prøvd lenge. Som du sier; hun ser det ikke selv. Jeg hadde nok vært mer likegyldig neste gang hun snakker. Kanskje hun da ser det. Si ja, ja...og begynn å snakke om noe annet neste gang.

Man vil jo gjerne ønske en ufrivillig barnløs barn og støtte opp, men man må også være realistisk.

Skrevet

Hei HI her

Ja jeg tror det bare er lurt. Strevde selv i mange år, så forstår hvor vondt det er og hvordan hjernen spiller et eget spill. Men vi skulle egentlig møtes i dag (før jeg sa at hun kanskje var syk). Ville ikke møte henne hvis hun var syk, for jeg er ikke i en tilstand hvor jeg bør bli syk. Så dermed var det veldig feil også, hun mente jeg var egoistisk.

Nei får bare la det ligge litt og se om hun vil ha kontakt med meg igjen etter en stund.

Skrevet

Synes godt du kunne vist forståelse for hennes situasjon. Når man har problemer med å bli gravid er det veldig sårt å se andre bli gravid lett. I tillegg er det veldig vanlig å gå rundt og kjenne etter graviditetssymptomer og tolke alt som det, for det er jo det man ønske. Da kan man fort overreagere litt slik som dette. Synes godt man kan vise litt empati selv om det er tydelig at du ikke forstår situasjonen.

Skrevet

Eh....read much, 14:19? Hun sier jo at hun har strevd selv med å bli gravid og at hun skjønner hvis venneinnen vil holde seg unna henne....Er ikke det empati, så vet ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...