Gå til innhold

Mannen bort 2 dager til London 38+4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben til mannen har spurt om han kan ta en to dagers tur til London neste uke. Han spør meg om jeg synes det er greit, og jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Hadde det vært en dagstur så hadde jeg nok sagt ja, men når det er to dager, så blir jeg vel litt skeptisk...

Sannsynligheten for at det skulle skje noe, og ikke dagene før eller etter er jo ikke så stor, samtidig som det kan skje når som helst.

Det som skuffer meg mest er at han synes det er greit å dra bort. Jeg spurte om han synes det var greit om jeg faktisk skulle begynne å føde da han var borte og eventuelt om han ikke rakk fødselen. Han svarte da at han at han kom til å ta første fly hjem om noe skulle starte. Men uansett, om alt klaffer med flyavganger etc. så er han jo ikke hjemme på minst 5 timer, og er han uheldig så kan det jo fort bli 12 timer... Sist fødsel var langdryg, så tror jo ikke jeg føder på 5 timer, men på den annen side vet man jo aldri... og man vet jo aldri når riene starter og om det er ledige flights hjem. Fødsel startet 4 dager før termin sist.

Jeg vet dere antakeligvis ville satt foten ned, men jeg kunne likevel tenkt meg en respons fra dere om hva dere synes. Er det ikke merkelig at han synes det er greit å dra til London? Jeg hadde nok plent sagt nei hvis det var meg. Vi har i tillegg en gutt på 1,5 år som krever endel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt "glem det!!"...spesielt hvis du har en liten en hjemme også...kjipt hvis du begynner å få rier også må du ta deg av en på et og et halvt år... Det er ikke sikkert det skjer noe, men jeg tenker at de siste ukene før fødsel er man rimelig trøtt, sliten og lei, så det er absolutt en tid jeg trenger min mann på i hvertfall:)

Lykke til! Jeg vet hvordan det er å ha en mann som er veldig glad i jobben sin! Menn tenker ikke alltid som oss kvinner, men de er nok glad i oss likevel:)

Skrevet

Takk for svar.. og he, he.. nei, min mann tenker helt klart ikke som en kvinne. Han er superglad i jobben sin og jobber mye. Jeg vet at han er glad i meg, og han undervurderer kanskje sin rolle i jobben som fødselsfølge. Han var uvurderlig sist fødsel og da hadde jeg jo bare meg selv å tenke på!

Hadde aller helst sett at det var han som hadde sagt nei, og ikke jeg som må legge begrensningen.

Får se litt an tenker jeg..

Skrevet

Lykke til...

Ikke alltid like lett å sette foten ned. Man føler seg liksom så kjip, men når det er så kort tid til termin er det virkelig lov til å bestemme litt:)

Skrevet

jeg hadde ikke gitt klarsignal om å reise så nær termin. Det kan jo skje når som helst.

Men egentlig synes jeg det er merkelig av jobbe og i det hele tatt spørre om han kan reise, når de vet at han skal bli pappa om mindre en 2uker før reisen..

Skrevet

Disse siste tre ukene frem til termin har jeg satt ned foten for mannens jobbreiser. Man vet aldri når på døgnet fødselen starter, og hvis det skjer rundt midnatt, så går det faktisk ikke fly før neste morgen, og da er det sannsynligvis for sent for barnafar å rekke hjem i tide. Jeg tenker som så, at hvis han skulle gå glipp av fødselen, så kommer han til å angre hele livet på den jobbturen. Men om fødselen ikke skjer når jobbturen skulle vært, så kommer han ikke til å angre særlig lenge på at han ikke fikk dratt. Jobbturer er det plenty av, barnefødsler ikke særlig mange... :)

Skrevet

Er enig... Jeg må ta en prat med mannen etterpå. Det kommer til syvende og sist til å være hans valg, men han må i allefall vite hva jeg synes.

Han jobber i en veldig lite barnevennlig sektor hvor han ber om tilgivelse framfor tillatelse når han går kl 15.30 for å hente barn 2 gg i uken. Det er altså han som setter foten ned i de fleste tilfeller. Han leverer aldri i bhg heller.

Han jobber normalt sett fra 0700 - 1900 (eller senere) hvis han ikke henter i bhg. Blir spennende å se hvordan hverdagen går opp med to små i hus. Vi har jo snakket om det, men jeg tror sannelig ikke han skjønner det. Må vel ta en ny prat med han om dette også.. :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...