Gå til innhold

hm.. hvor flinke er dere å holde dere borte fra sukker??


Sadie *Mamman til Johanne*

Anbefalte innlegg

Var hos JM som såklart ga meg alle gode råd, blant annet å generel spise mindre sukker. Det prøver jeg jo å gjøre, og spiser feks godteri kun i helga. Men derfor får jeg smådårlig samvittighet når jeg sånn som nå har spist en bolle... teit... det kan vel ikke skade babyen akkurat, selvom det så klart er best å spise så sunt som mulig. Hvordan går det med deres kosthold? er dere flinke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke få dårlig samvittighet! Det er vel det viktigste ;) Flott med fokus på kosthold, men må vel ikke bli helt manisk heller?

 

Jeg kjenner på mye av det samme som deg, synes jeg hadde gått opp for mye på forrige kontroll og skal på ny nå på tirsdag. Håper det har stabilisert seg litt da... Jeg har kuttet ut brus fullstendig (men er heller ikke særlig glad i det) og drikker mindre juice enn hva jeg gjorde tidligere (begrenser meg til ett til to store glass om dagen). Er veldig glad i juice så det er litt vanskelig å holde seg unna... Heldigvis har jeg overhodet ikke lyst på smågodt og sjokolade! Det er vel bare ren flaks, vil jeg si. Hadde jeg hatt lyst på hadde jeg ikke hatt sjans til å holde meg unna.

 

Mine laster er fløteis og potetgull. har nå instruert mannen om å ikke kjøpe inn potetgull for har vi det ikke så kan jeg jo heller ikke spise det ;) Fløteis, derimot.... Huff, regner med at lykkehormonene jeg skiller ut når jeg spiser det veier opp for sukkeret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk! slenger meg på din ide om at lykkehormonine veier opp. Lykkehormoner når man spiser og ikke minst generelle gravidlykkehormoner. Blir så glad hver gang babyen sparker og beveger på seg :o) hurra!

 

Det hjalp med et hyggelig svar. takk takk. der ble jeg glad igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos JM forrige uke og fikk beskjed om at litte gutten vår ikke er så liten som de vanligvis er på denne tiden, symfysemålet ligger tre uker foran skjema. Så nå har jeg bestemt meg for ikke å spise godteri før neste kontroll om fire uker for å se om det har noen effekt.

Tror egentlig ikke det, siden jeg ikke er den verste på godterispisingen, og fordi mannen min var KJEMPESTOR da han ble født, så jeg tror at lillegutt har arvet pappas gener. Men blir spennende å se på neste kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VAR veldig flink tidligere i sv.sk. Holdt på å gå over til vegetarisk kosthold og var oppe i rundt 70% frukt og grønt, og da forsvinner lysten på snop og usunn mat av seg selv.

Men for drøyt 2 uker siden fikk jeg anafylaktisk sjokk etter å ha spist en pære :S Så da fikk jeg litt angst for å spise en del frukt og grønt som jeg har reagert på før, selv om jeg aldri har hatt noen store reaksjoner. Så nå er jeg tilbake i snopeverden :o) Men heldigvis ikke like ille som før. Da er det igrunn verre at det blir altfor mye kornprodukter nå synes jeg. Så jobber meg mot å øke den sunne delen igjen.....aller helst uten å stryke med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje flink i det heile tatt.. .fekk og "kjeft" for kostholdet mitt med jordmor på sist kontroll.. ho meina eg et for mykje sjokolade... har dei siste dagane ete litt kvar dag :/ Vi har egentlig en regel om at vi berre skal ete snop på laurdaga, men dessverre så handla vi meir enn kva vi et opp laurdagskveld.. og dermed kan eg gomle litt både søndag, mandag, tirsdag og onsdag... :/ hehe... skulle egentlig berre ha kasta det men det skjer liksom ikkje...

 

Har ikkje gått opp meir enn 2 kg.. men veit av erfaring fra forrige svangerskap at det balla fort på seg dei siste 10 vekene...

 

Spiste mykje godteri med førstemann og... la på meg 10 kg totalt og han var heilt på gjennomsnittet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...