Gå til innhold

Stygge føtter, hjelp asap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig mye hard hud under føttene og på siden av tærne, det er nesten som store kuler. Noen som kan komme med gode råd for å bli kvitt dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til fotpleier.

Skrevet

Varm vann + grønnsåpe til føttene blir myke. Bruk sandpapir e.l. til å skrubbe føttene godt med.

Hell litt olje (bruk det du har enten olivenolje, solsikke eller baby++) i en pose og smør det også på føttene. Ha posten på føttene en god stund (sokk over posen for å holde på plass). Dette er det beste og billigste jeg har prøvd (Ja du kan gjøre dette før du legger deg og ha det på over natten, litt usexy... men;) ).

Gjenta ca 1gang i uka til du oppnår det resultat du vil ha! Lykke til!

Skrevet

Pedikyr er dyrt, og mange fotpleiere tar likevel ikke all den harde huden.

Jeg er plaget med masse tørr hud under føttene, får dype sprekker i hælene som gjør ordentlig vondt, og av og til blir det så ille at de blør...

Her er fremgangsmåten min for å få penere og mindre vonde føtter, jeg er ikke alltid like flink til å følge opp rutinen min, men når jeg gjør det har jeg veldig fine og myke føtter:)

Du trenger en god fotfil, ikke med metall, men dem som ligner på sandpapir, med grov og fin side. Og noe jeg ikke vet navnet på, men den fungerer nesten som en mini ostehøvel, som lar deg skrape av huden veldig effektivt. Dette får du kjøpt på apotek, med ekstra "barberblader" som kan skiftes ut når de begynner å bli sløve.

En gang i uka tar du fotbad. Lag en balje med godt og varmt grønnsåpevann, sitt en halvtimes tid med føttene i vann mens du ser på tv. Ta "ostehøvelen" på første ben, og høvle av flak med død hud på hele foten (det blir mye gris, ha håndklær eller annet i nærheten til å samle opp all huden), sett foten i vann og fortsett på motsatt ben.

Hvis du gjør dette hver uke holder det med en rask runde med høvelen, men de første gangene må du nok bytte ben flere ganger, og høvle av hud. Når du er fornøyd med fjernet hud tar du fotfilen, og filer først med grov side, før du polerer med den fine.

Etter filing tørker du bena godt og smører inn med en god, fet krem, og gir huden tid til å trekke inn all kremen. Da bør du ha silkemyke føtter:)

Hver dag, i dusjen, dusjer du helt ferdig, og det siste du gjør før du slår av vannet er en rask filing av føttene (30 sek på hver fot holder), da har de fått tid til å bli litt myke av vannet, og du fjerner eventuell død hud raskt og enkelt....

Lykke til med fotpleien:)

Skrevet

Vil ikke all den filinga og høvlinga føre til at huden herdes enda mer, slik at det blir en ond sirkel?

Skrevet

Rart ingen har nevnt Babyfoot. Det har det vært snakk om mye her inne. Det er rene tryllemiddelet og koster ca. 200 kr. Det er plastsokker man skal sitte med i 2 timer en gang. Etter noen dager begynner den døde huden å fall av og etter to uker har du babyføtter. Jeg har gjort det to ganger siden februar og det er helt fantastisk. Har ikke bruk for filing eller kremer lengre. Jeg har kjøpt mine på ebay.com, men de sier man får det på vita og cubus.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Man filer jo på den døde huden, og den er jo død uansett. Men noen har bare veldig rask utskiftning / høy produksjon av hud, er ikke så mye annet å gjøre da, enn å fjerne jevnlig...

Skrevet

Da har jeg kjøpt Babyfoot, virker den så skal jeg finne ut hvor du bor og komme og gi deg en klem :-). Takk for alle gode råd, hilsen HI

Skrevet

Hvor kjøpte du Babyfoot?

Skrevet

Prøvde babyfoot, er midt i "fellingsprosessen" nå. Det ramler bare av, helt utrolig! Kjøpte på Vita.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...