Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva foregår da? Kun UL?

Trodde jo at veslemann hadde endelige snudd seg med hodet ned (i uke 36), men nå er legen usikker på leie. Er 37+6 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun ul når jeg gjorde det sist. Fikk konstatert at han lå rette veien. =O) Krysser fingre for deg. Er visst bare 3% som kommer i sete fikk jeg høre i går hos jm (min har ennå ikke snudd seg men er bare 30 uker ennå).

Skrevet

Kun tatt UL her også, hvis hun ikke snur seg til uke 37 vil de forsøke å vende henne utvendig.

Skrevet

Var hos jm i dag, 36+2 i dag, og hun ble usikker på om det var hodet eller stumpen som lå ned! Skal dit på ny time om en uke, og er det fortsatt usikkerhet da, blir jeg henvist til sykehuset for å sjekke leie. Det foregår visst kun med en vanlig ultralyd, forsto jeg det som.

Skrevet

Jeg var på leiekontroll i 37+3.

Selve kontrollen er UL. Blir det konstantert seteleie eller tverrleie vil du på noen sykehus få spørsmål om du vil prøve å snu babyen. Viss ikke blir det stort sett sjekk av bekkenmål ved hjelp av CT-skanning (en slags røntgen ved bruk av magnetisme, ikke stråling). Deretter vil de snakke med deg om fødsel i sete vs keisersnitt.

Selv hadde jeg en liten mini som lå i tverrleie og ble snudd. 38+1 var jeg på ny kontroll på sykehuset for å sjekke at babyen ikke hadde snudd seg tilbake. Og da lå h*n rett vei.

Nå er jeg 40+2 og er overbevist om at babyen ligger med hodet ned :) Synes det er flott at det er mulighet for å prøve snuing, da slipper en å grue seg ekstra til fødsel pga seteleie, eller være nødt til å ta ks.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...