Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 29+5 og har jobbet fullt tils nå. Har hatt bekkenløsning siden uke 12 ca. Nå er det så vondt at jeg har vært hjemme fra jobb i to dager, skal til lege i dag og kommer til å be om sykemelding. Hadde jo virkelig håpet på å holde ut tils jeg skal ut i permisjon, men tror ikke jeg greier det. Vet at det selvfølgelig ikke er sånn men føler det litt som et nederlag å gi opp nå, men har så vondt at jeg tror jeg bare må. Er det flere som har det sånn? Og hvordan får man tiden til å gå når man bare er hjemme? Er redd det blir lange dager.... Uff, her var det mye klaging som kanskje ikke gir noen mening men er litt frustrert og får så dårlig samvittighet for jobben...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sykemeldt da jeg var 26+2 eller noe. Først en uke (ut mnden) så en mnd til, og så en mnd til og blir det til perm begynner. Var utslitt. Hadde på ingen måte dårlig samvittighet for å være hjemme i begynnelsen, for begynte nesten å gråte bare jeg tenkte på å reise meg opp. Etter noen uker orket jeg en tur til postkontoret, og sov 2 timer etterpå.

Var i beg litt stresset fordi jeg måtte jo bli bedre slik at jeg kunne gå tilbake på jobb når mnden (og den første sykemeldingen) var ferdig. Men så snakket ejg med sjefen som heldigvis sa at de ikke regnet med å se meg i jobb før perm, og etter det har jeg klart å slappe ordentlig av. Er fortsatt langt fra 100 % (heller ikke 100 % som høygravid), men jeg tror hvertfall nå at jeg kan overleve en fødsel. For 6 uker siden følte jeg det som at jeg ville dø hvis jeg var så sliten når jeg skulle føde.

Dagene har flydd. Men jeg sover en del, da. Mannen min leverer og henter i bhage og lager rmat og alt mulig annet her hjemme, jeg hjelper til når jeg orker. Det blir dessverre litt for mye tid på pc og tv, men har ikke ork til annet. Burde heller lese bok, men det er så dårlig med tiltak i kroppen min.

Det viktigste er at du får slappet av. Tenk på deg selv. (Jaja, tenkte jeg når folk sa det til meg, men etterhvert har jeg skjønt det. At jeg må tenke på meg selv.) Og babyen.

Skrevet

Er forresten 35 uker på vei nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...