*nr4isommer* Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 noen med erfaring hvor fort mensen kommer igjen mens man ammer? Har ikke ammet de to første barna og har derfor blitt lett og fort gravid igjen. Men nå ammer jeg og om vi da vil ha fler barn tette som de andre vi har, må jeg da slutte og amme, eller er det mangen av dere som har fått tilbake mensen raskt selv ved amming?
jasu88 Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 fikk ikke mensen tilbake før etter 8-9mnd mens jeg ammet. men amming er jo ikke 100% sikker prevansjon, så er vell bare å prøve på en til å samtidig amme
Gjest Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Fikk mensen tilbake rundt ca 6-7 mnd. Jeg fullammet til de var 4 -5 mnd.
Corneliuss Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Tror dette er veldig individuelt. Har venninner som har blitt gravide uten å mene det selv om de ammet og ikke trodde de hadde fått tilbake mensen. Selv begynte jeg på prevensjon så vet ikke om det virket inn, men gikk nesten et halvt år. Legen vet nok mer om dette men har aldri hørt om at man må slutte å amme for å bli gravid igjen. Legen min var veldig opptatt av at jeg nettopp kunne bli gravid når jeg ammet og ville derfor at jeg skulle begynne på minipiller.
Corneliuss Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Lykke til med det nye barnet og nye forsøk på å bli gravid! =O)
*nr4isommer* Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2010 takk for svar:-) og lykke til med fødselene...
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Ammet nr.1, og ble gravid etter 10mnd. Hadde ikke mensen imellom, men hadde vel fått den om jeg ikke ble gravid Ammet ikke nr.2, og fikk mensen etter 6!!!!!!uker Ammet nr.3, fikk ikke mensen tilbake, og får den nok heller ikke Er gravid i uke 29 med barn nr.4. (brukte mini-piller samtidig som jeg ammet,men ble gravid for det. Mens minsten var 6mnd)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Jeg fikk mensen ganske tidlig tilbake.. var snakk om mellom 2-3 mnd etter fødsel eller noe slikt. det var på tross av at jeg ammet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå