Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Jeg må gå ned i vekt og har tenkt å prøve lavkarbo, hva kan jeg ikke spise? Hvordan gjøres det så billig som mulig??! Vi har kjempe dårlig råd så kan ikke punge ut på verken treningsstudio eller diett greier! Jeg har i tillegg bekkenlåsning (ja IKKE løsning) så ensformig trening som sykling og jogging funker ikke. Det eneste jeg til nå har klart av trening er tur i skog- og det lar seg ikke alltid gjøre med 2 mini troll Åh! Håper noen svarer!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Hei du... Hvis du har dårlig råd så vil jeg IKKE anbefale lavkarbo, det er ingen billig diett, og med fare for å få pepper av folk her med andre erfaringer, jeg har til gode å møte noen som har veldig gode resultater av lavkarbo. Men hvis du har bestemt deg for å prøve, logg deg på lavkarbo.no, der er det en del tips å få.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Ok, hva er billigere da? Jeg tenkte på lavkarbo fordi legen sa det når jeg spurte. Jeg har vært på siden og lest men det virker jo helt vanvittig å spise masse kjøtt og fett i stedenfor karbo?! Opprinnelig har jeg ikke usunnt kosthold, jeg lager alt fra bunnen og bruker mest hvitt kjøtt/fisk med lite fett og masse grønnt. Men da altså ofte med ris, poteter eller pasta. Huff det er treningen som ikke er på stell, vanskelig å finne noe jeg kan gjøre når bekkenet og økonomien ikke vil... Tips???
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Er ingen tilhenger av strenge antikarbo eller andre dietter så der kan jeg ikke hjelpe deg. Selv har jeg gått ned 20 kg på ett år med følgende oppskrift; alle måltider må inneholde grønnsaker (evt frukt, men ikke mer enn et par frukter pr dag), alle måltider må ha noe protein i seg (kjøtt, fisk, eggehvite, magert melkeprodukt). Jeg spiser etter klokka; omtrent 3 timer mellom hvert måltid. Velger alltid det magreste alternativet om det er valgmuligheter. Godteri spiser jeg kun på lørdag etter middag og er det noe igjen når jeg skal legge meg så kaster jeg det. Har forresten blitt mye mindre godtesjuk etter at jeg vendte meg til å kun spise det på lørdager. Når det gjelder trening er det mye å få gjort uten å melde seg inn i et studio. Hvor gamle er småtrolla dine? Min guttunge har vært med på styrketrening hjemme i stua fra han var baby. Nå er han tre og surrer litt rundt meg mens jeg trener og det går fint. Han er også med på turer i skog og mark. Fort gange i oppoverbakke er veldig bra trening, da kan barna være i vogn eller bare henge med om de kan (for de litt større barna)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Bytt ut hvit ris med naturris/villris, fullkornscouscous, quinoa e.l. og vanlig pasta med fullkornspasta. Kjøp alltid det groveste tilgjengelige brødet. Da reduserer du karboene og øker inntaket av fiber og protein, uten at det koster noe ekstra. Du skal ikke spise masse fett på lavkarbo heller, men du må ikke unngå det helt. Få i deg fett av den sunne typen; det kommer fra fisk (ikke den ufete typen;P), nøtter, olivenolje, avokado osv. Egg er ikke veldig dyrt og du kan lage omelett med feks 3 eggehviter og en eggeplomme, så får du i deg protein og bittelitt fett.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Og hvis det er treningen som er det store problemet så husk at du får større utbytte at svært sunt kosthold og littegrann trening enn du får av mye trening og et dårlig kosthold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå