Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Utrolig irriterende!!! Har gått ned 30 kg men det var iforbindelse med fødsel og amming og nå som jeg ikke ammer står jeg bom stille - går faktisk litt opp. Spiser sunt, trener 5 ganger i uken og går tur hver eneste dag. Har vært ofte hos ernæringsfysiolog som gir de samme rådene hver gang, men det funker ikke. Det eneste som funker er om jeg skal stress-slanke meg og shaker i en uke, da går jeg ned kanskje 3-5kg og opp igjen 2, men jeg er for glad i normal mat til å shake resten av mitt voksne liv.. jeg har ca 10-12 kg som skal av.. Men det skjer jo ikke.. Hjeelp. Vil ikke bruke str 40/42 for alltid. Vil gjerne få utført bukplastikk etter tvillingsvangerskapet og da kan jeg ikke veie det jeg gjør nå.. Føler meg fæl med dobbelthake også..
CMH Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Spiser du nok da? 1500 kcal er jo anbefalt. Er jo vanlig at vekten stagnerer litt etter vekttap.
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Jepp spiser nok. Har ikke gått ned et gram på 5mnd.
CMH Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Hm. Merkelig. Min søster hadde det samme problemet. Hun trente masse og spiste sunt. Gikk ned en del i vekt men så stoppet det opp, uansett hvor mye hun trente osv. Hun gikk ihvertfall til legen og fikk sjekket stoffskifte, tok noen blodprøver ol for å finne ut om det var det som var årsaken.
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Ja, nei, jegh ar ingen problemer med stoffskiftet. Sjekker det jevnlig. Har ME og PCOS, men tror ikke det skal ha noe å si. Spiser lite karbs også - har fått anbefalt det av ernæringsfysiologen min pga PCOS
Mamma+2 Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Du skriver ikke noe om hvor lang du er...men str 40/42 er ikke stor str.. Men ut fra hva du skriver så skjønner jeg at du ikke er fornøyd. Og om du i tillegg veit at du kan få gjennomført en bukplastikk om du går ned noen kg så skjønner jeg at du er veldig gira på at det skal skje... Mitt råd er lavkarbo...det er det eneste som har hjelpt meg...kutte ut brød, pasta, ris....erstatte med grønnsaker... Vet ikke om du har prøvd det, men finnes utrolig masse bra lavkarbo mat....da føler man at man kan spise mat selv om man vil ned- om du skjønner. Håper det løsner for deg...ikkje noe kjekt å ha det slik at man har et mål,men sliter med å komme dit. Lykke til med vektnedgang og bukplastikk
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Hei Har relativt lavkarbodiett altså. Spiser sævrt lite stivelse og karbohydrater ellers.. 40/42 er ganske stor størrelse for en som er vant med å være mindre jo:) veier tross alt ganske mye - 83kilo.. Det er ille. Jeg er vant til å veie ca 50 kilo men trenger ikke å veie mindre enn 70-75kg. Det holder. Er 1.72 så er overvektig iforhold til BMi. Ser kanskje ikke så stor ut, men skulle gjerne hatt mindre overarmer og blitt kvitt den grusomme dobbelthaken... Vil du fortelle meg hva du spiser iløpet av en uke ca? Og hvor mye du har gått ned?
Gjest Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er like høy som deg, og har gått ned fra 100 (ouch) til 70 kg på ca 7 mnd. Spiser lite og ofte. Minimalt godteri. Knekkebrød i stedet for brød. Mye vann Men jeg trener lite, og det høres jo egentlig ut som om du gjør det meste rett allerede... Håper du finner ut av det. 50 kg er da uansett alt for lite når du er så høy! Jeg trives i allefall rundt 70 :-)
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Jeg vil også trives rundt 70! Da tvillingene var 4 uker var jeg nede i 69 - oh joy!!! men så sluttet jeg og amme og nå erj ego ppe i 83... Harrr... :-(((
Mamma'n til H og A + spire Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 Med tanke på at jeg som er like høy som deg, men veier 6 kg mindre, IKKE passer i str 40/42 så ville jeg anta at du med all den treninga di og sunne kosthold har fått masse muskler! Og muskler veier mer jo enn fett.
Stellaborealis Skrevet 26. mai 2010 #11 Skrevet 26. mai 2010 Jeg tipper muskler + at du er på et vektplatå og da står vekta stille samme hva du gjør. Jeg måtte skifte treningsopplegg og først da gikk vekta nedover igjen. Det er en tålmodighetsprøve, men holder man ut er det verdt det:) gratulerer med 30 kg ned, det er jo fantastisk!!
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #12 Skrevet 26. mai 2010 Ja det er virkelig herlig, jeg ser bilder fra da jeg veide over 100 og var ikke-gravid - forstår ikke at jeg lot det skje meg! Hm. har du noe tips om treningsopplegg da? Jeg prøvde 30day shred, eller det vil si, he-he, dette er flaut, jeg fikk strekk i lysken under warmupen og den strekken sitter i enda, så jeg får ikke til å ta armhevinger... piinlig
Stellaborealis Skrevet 26. mai 2010 #13 Skrevet 26. mai 2010 For meg ble 30 day shred og yoga redningen(Jillian sin yoga-video). Hvis det er noen trøst fikk jeg betennelse i kneet første gang jeg prøvde 30 day;) Så ut som noen hadde stappa en appelsin oppi der! Ellers bytta jeg fra løping til sykling, mulig det gjorde susen.
Mamma+2 Skrevet 26. mai 2010 #14 Skrevet 26. mai 2010 Vi er ganske like lange da. jeg er 1.76 og jeg veier 87....sukk...men var opppe i 109!!!!!pga medisiner jeg fikk.... jeg har også ME...derfor jeg er overraska over at du trener 5 ganger i uka...hva trener du da?? Her kan jeg knapt rusle en liten tur en gang i uka...så blir jeg verre..... Lavkarbo: Frokost: Egg og bacon Lunsj; Omelett eller salat. Middag: F.eks Svinekjøtt og Ratatouille. Kveldsmat: Ostekjeks med pålegg. SKal ned mere selv også...
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #15 Skrevet 26. mai 2010 Jeg trener litt forskjellig, men det jeg har lært meg til er å ikke overdrive.. Jeg har personlig trener - hun har hjulpet mange med ME. om jeg ikke trener nå så blir jeg verre!! Det som gjør meg spesielt utslitt er hvis jeg "gjør" for mye ila en uke. f.eks en dag på shoppingsenter - da kan jeg glemme neste uke.. Det er det som er min vonde sirkel, hvis jeg overdriver eller noe skjer.. F.eks hvis sønnen min må på sykehuset - da er jeg sliten i 1-4uker og får ikke trent og må trene meg "opp" igjen. Hvis du skjønte hva jeg mener? Brukte du Lyrica? Sånn hvis du gjorde det, hjalp de for din ME? Jeg spiser ikke svinekjøtt - fikk anbefalt det av ernæringsfysiolog at vi med ME ikek bør spise det.. Derfor spiser jeg ikke potet, ris etc heller..
happy_boy07 Skrevet 26. mai 2010 #16 Skrevet 26. mai 2010 du sier du trener 5 dager i uken, hva trener du?
Mamma+2 Skrevet 26. mai 2010 #17 Skrevet 26. mai 2010 Hva er Lyrica? Eneste "medisinen " jeg har fått er antidepressiva, som jeg fikk med en gang når jeg ble syk- når de ikke visste hva det var.......helt tragisk for jeg ble så feit!!!!! Så en hard kamp å gå ned igjen...da gikk jeg på Reductil tabl i tillegg, men de er vell fjernet nå. Skulle ønske jeg kunne trene...men det jeg gjør av fysiske ting slår meg rett i bakken!!!
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #18 Skrevet 26. mai 2010 3 ganger i uken trener jeg powerplate 40 min + 20 min ellipsemaskin. og 2 ganger i uken trener jeg pilates + ellipsemaskin og sykkel + vekter... Jeg gjør litt ettersom hva jeg orker. Noen ganger orker jeg kanskje ikke pilates og da gjør jeg heller alt annet med apparater som jeg orker.. Må ikke overbelaste meg.. godt å høre om din 30dayopplevelse mirimiri, skal forsøke igjen i kveld.
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #19 Skrevet 26. mai 2010 Lyrica er egentlig en epilepsimedisin. De er sykt vektøkende men jeg kjenner mangem ed ME/Fibro som har brukt de med relativt godt utybtte. Jeg tør ikke pga vektoppgang. Herregud, jeg fikk noe som heter Sarotex mot muskelsmerter, jeg gikk opp sykt mye. Hater sånt, jeg er faktisk ikke psykisk syk. Erstatterprep til reductil finnes enda da.. Jeg kunne heller ikke trene før, men jeg har "trent" meg opp og nå går det bedre.. :-) En venninne av meg danset ballet i mange år ,men nå er hennes ME så ille at hun orker ikke det så mye lenger heller.. Det er fælt, man vet aldri når en blir slått ut.. Føler meg relativt heldig som orker å trene ..men jeg orker ikke hente i barnehagen..
Espoir Skrevet 26. mai 2010 #20 Skrevet 26. mai 2010 Det kan jo være at du ikke tar i nok når du trener. Mange lurer seg selv ved at de trener mye sånn når man regner hvor mange timer i juken man holder på, men så er det ikke hart nok, og da får det ikke ønsket effekt. Jeg synes for eksempel at ellipsemaskin gir dårligere effekt enn tredemølle, og at å gå fort på flat mark gir dårligere effekt enn å peise på i bratte motmakker så man puster som en hval. Styrketrening med vekter (men der de er TUNGE nok!) gir bedre effekt enn pilates (men kanskje pilates er bra nok hvis man gir alt, det vet5 jeg ikke). Tenk igjennom om du virkelig kjører deg selv hardt på trening, det kan jo være der det ligger.
Gjest Nabaat Skrevet 26. mai 2010 #21 Skrevet 26. mai 2010 Jeg kan ikke presse meg selv for hardt pga ME - men bruker personlgi trener og hun er ganske hard syns jeg ... :-) Jeg blir god og sliten etter trening og støl. Har jo fungert veldig fint å gå ned - helt til nå..
jordbærsjokolade Skrevet 26. mai 2010 #22 Skrevet 26. mai 2010 Hei, kan jeg få lov til å blande meg inn i tråden deres? Jeg er under utredning nå pga muskelsmerter og konstant trett/sliten. Lurer nok på om det kan være me eller fibromyalgi for de finner ingenting på blodprøver eller på bilder. Jeg ser dere kan litt om kosthold og me? Du / dere gidder vel ikke å forklare meg litt om hva en bør/bør ikke spise hvis man har me? Nabaat, jeg er litt sånn som deg, kan trene litt men ikke dra på shopping feks. Jeg har prøvd lyrica..ble heeeelt tullete i hode, nesten som om jeg var ruset og spiste konstant. Never again, da har jeg heller vondt altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå